افتتاح پروژه گلخانه روستای حاجی‌آباد شهرستان کاشمر
افتتاح پروژه گلخانه روستای حاجی‌آباد شهرستان کاشمر

طرح احداث گلخانه صیفی‌جات شهرستان کاشمر با حضور فرماندار، امام‌جمعه، مدیر جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مسئولین ادارات شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بابیان اینکه احداث گلخانه برای تولید میوه‌های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی در سال‌های اخیر به‌منظور استفاده بهینه از منابع آب‌وخاک و یا ایجاد اشتغال در سرتاسر جهان گسترش‌یافته است، گفت: گلخانه بخش محدودی از فضا است که در آن کلیه عوامل محیطی قابل‌کنترل بوده و برای کشت‌های متراکم و تولید محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث می‌شود که به‌وسیله پوشش‌های شفاف پوشیده و باعث ایجاد اثر گلخانه‌ای و محبوس شدن انرژی خورشیدی درون گلخانه می‌گردد.

وی ادامه داد: در همین راستای و به‌منظور تولید پایدار طرح گلخانه تولید صیفی‌جات بااعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و مبلغ ۶۵ میلیارد ریال سهم خودیاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در پایان خاطرنشان کرد: ارتفاع این سازه ۸۰/۶ سانتیمتر از نوع اسپانیایی است که در مساحتی حدود ۲۰۵۰ مترمربع اجراشده است و از شاخصه‌های این‌گونه طرح‌ها می‌توان به تولید ۱۰ برابر نسبت به فضای باز و با مصرف ۱۰ درصد آب موردنیاز نسبت به فضای باز اشاره کرد.

image_printچاپ مطلب

Views: 74