افتتاح فاز یک گلخانه صنعتی تولید نشای سبزی و صیفی در نیشابور
افتتاح فاز یک گلخانه صنعتی تولید نشای سبزی و صیفی در نیشابور

فاز یک گلخانه صنعتی تولید نشای سبزی وصیفی رشیدآبادی با حضور نماینده مردم نیشابور، زبرخان و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی، نماینده امام جمعه و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان و بهره برداران با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد ریال در روستای باغشن گچ بخش مرکزی شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش اختر شرق؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولین و کشاورزان منطقه با بیان اهمیت آب و بحران خسکسالی گفت: با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری درسال جدید و اهمیت قائل شدن به مباحث تولید و رفع موانع تولید، ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

هاجر چنارانی دغدغه کشاورزان را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت: این مجموعه با همت خانواده رشیدآبادی و فرزندانشان با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد ریال و با مشارکت بانک کشاورزی در زمینی به مساحت ۳۰۰۰متر مربع ایجاد شده و برای پنج نفر به صورت مستقیم و۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعه اولین گلخانه صنعتی تولید نشاء در نیشابوراست و امیدواریم شاهد توسعه فازهای بعدی آن باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی با توجه به کم آبی‌ها وبحران خشکسالی دچار مشکل شده است، خاطرنشان کرد: اطلاعات، پایه اصلی واساسی برنامه ریزی‌ها و بحران‌ها است.

قامتی با مقایسه قیمت‌های محصولات کشاورزی با میزان آبی که مصرف می‌کنند تصریح کرد: هیچ گونه یکنواختی و تعبیر منطقی برای این میزان تولید نیست و باید با مدیریت کردن و افزایش بهره وری آب و با تولید بیشتر در واحد سطح، ارزش افزوده بیشتری برای محصولات کشاورزی ایجاد کرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیز در جمع کشاورزان با مقایسه وضعیت بارندگی و دما امسال نسبت به سال گذشته، گفت: کشت گلخانه‌ای از مزایای زیادی نسبت به کشت مستقیم در مزرعه برخوردار است.

محمد علی فرهمند راد کوتاه‌تر شدن دوره پرورش گیاهان، تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد، یکنواختی بیشتر در محصول، امکان کنترل بهتر در مراحل داشت، استفاده بهینه از فضای زمین، مدیریت مطلوب‌تر آفات و بیماری‌ها، نیاز به بذر کمتر، امکان استفاده از فصل رشد به مدت بیشتر، بالاتر بودن کیفیت گیاهان به دست آمده، امکان انتخاب گیاهان قوی و سالم جهت کاشت را از جمله این مزایا عنوان کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 72