افتتاح طرح پرورش گوسفند با ظرفیت ۲۰۰ راس دام سبک در فیروزه
افتتاح طرح پرورش گوسفند با ظرفیت ۲۰۰ راس دام سبک در فیروزه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه گفت: طرح پرورش گوسفند با ظرفیت ۲۰۰ راس دام سبک بدون گرفتن تسهیلات دولتی و فقط با خودیاری به مبلغ یک میلیارد تومان در زمینی به مساحت شش هکتار اجرا شده است.

به گزارش اختر شرق؛ طرح پرورش گوسفند مهدی شورورزی واقع در روستای گلستان شهرستان فیروزه با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیران جهاد کشاورزی نیشابور و فیروزه و اعضای شورای اداری این شهرستان افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی ضمن تبریک دهه مبارک فجر با بیان اینکه این پروژه با ظرفیت ۲۰۰ راس دام سبک بدون گرفتن تسهیلات دولتی و فقط با خودیاری به مبلغ یک میلیارد تومان در زمینی به مساحت شش هکتار اجرا شده است.

مهندس کلیدری اظهار داشت: با توجه به سیاستهای این مدیریت مبنی بر توسعه دام سبک و اصلاح رویه پرورش آن همسو با تشکیل گله‌های شاخص این پروژه با مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی انجام شده که هدف آن تولید قوچ‌های ژن دار و توزیع در سطح شهرستان و شهرستان‌های مجاور و همچنین جهت الگو برداری سایر بهره برداران احداث شد.

رئیس اداره تولیدات دامی فیروزه عنوان کرد: در خصوص ایجاد گله‌های شاخص و مکان‌یابی لازم انجام گرفته و در حال حاضر یگ گله در روستای گلستان، سه گله در روستای گلشن آباد، یک گله در روستای علی آباد ناوشک و دو گله در روستای رباطی شاهزاده انتخاب و مشاوره‌های لازم بهداشتی، تغذیه‌ای و اصلاح نژادی ارائه گردیده که ماحصل آن تولید قوچ اصلاح شده و عاری از بیماری تب مالت است.

موسوی عمادی در پایان خاطرنشان کرد: نژاد رومانو در حال پرورش و تکثیر است و خوشبختانه شاهد نتایج خوب و مثبتی در این خصوص بوده‌ایم و آمادگی خود را جهت انتقال یافته‌ها و تجربیات به سایر دامداران اعلام می‌کنیم.

خبرنگار: زهرا بتوئی

image_printچاپ مطلب

Views: 58