افتتاح طرح آبیاری تحت‌فشار کشاورزی در شهرستان نیشابور
افتتاح طرح آبیاری تحت‌فشار کشاورزی در شهرستان نیشابور

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور استاندار خراسان رضوی یک طرح کشاورزی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اختر شرق؛ یک پروژه آبیاری تحت‌فشار کشاورزی به مناسبت هفته دولت در بخش مرکزی نیشابور با حضور استاندار خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، بخشدار و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی تحت‌فشار در شهرستان نیشابور، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت شرق کشور ازنظر کم‌آبی باید برای کاهش مصرف بی‌رویه آب فکر جدی شود.

محمدصادق معتمدیان بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تأکید کرد و گفت: سند مذکور برای انجام فعالیت‌های دستگاه‌های متولی آب استان یک شاخص محسوب می‌شود.

وی افزود: سند سازگاری با شرایط کم‌آبی یک سند مهم برای مدیریت مصرف آب است که باید به‌صورت جدی آن را دنبال کرد.

معتمدیان ضمن تأکید بر مصرف درست منابع موجود، اظهار کرد: احیا، مرمت و بازسازی قنوات در سند سازگاری با کم‌آبی موردتوجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در بخش کشاورزی، گفت: سازمان جهاد کشاورزی در دو سال اخیر اعتبارات بسیار خوبی را درزمینهٔ اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و انتقال آب با لوله اختصاص داده است.

محمدرضا اورانی در مراسم افتتاحیه این طرح عنوان کرد: آبیاری به روش تیپ یکی از روش‌های مؤثر در افزایش راندمان بهره‌وری آب می‌باشد که در این مزرعه به‌خوبی اجراشده است.

لازم به ذکر است؛ پروژه آب‌رسانی تحت‌فشار (تیپ) که افتتاح شد بااعتبار ۳۰۲ میلیون تومان و اعتبار دولتی ۲۵۷ میلیون تومان در ۲۵ هکتار اجراشده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 89