افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «خانه خاطره‌ها» در روستای سرخ آباد تربت حیدریه
افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «خانه خاطره‌ها» در روستای سرخ آباد تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه از افتتاح و بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی «خانه خاطره‌ها» در روستای سرخ‌آباد این شهرستان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با بیان این مطلب گفت: این شهرستان هشت اقامتگاه بوم‌گردی دارای پروانه فعالیت و تعداد پنج اقامتگاه بوم‌گردی در حال دریافت مجوز برای راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به مساحت حدود ۳۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۰۰ مترمربع دارای شش اتاق است.

محمدی اظهار کرد: اقامتگاه بوم‌گردی با یک دومیلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده و برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تصریح کرد: این اقامتگاه بوم‌گردی هم‌زمان با هفته دولت با حضور مسئولان شهرستان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونای شهرستان افتتاح شد.

وی با بیان این که نقش توسعه گردشگری روستایی در پویایی صنعت گردشگری انکارناپذیر است، گفت: بخش بایگ از توابع شهرستان تربت‌حیدریه با دارابودن پنج روستای گردشگرپذیر و وجود تنها شهر و روستای ملی صنایع دستی استان در این بخش، از مناطق هدف گردشگری شهرستان و استان است.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: روستای سرخ آباد در ۱۰ کیلومتری شهر تربت‌حیدریه قرار دارد و دارای طبیعت سرسبز و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی مختلفی است که معرفی و ساماندهی این جاذبه‌ها برای جذب گردشگر از اولویت‌های اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 130