افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی خانواده با محوریت در مشهد
افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی خانواده با محوریت در مشهد

برای نخستین بار در کشور نخستین نمایشگاه تخصصی خانواده در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گشایش یافت.

به گزارش اختر شرق؛ امام‌جمعه موقت تهران در مراسم گشایش این نمایشگاه بابیان اینکه گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی خانواده در مشهد خانواده، فرهنگ و مقاومت ۳ پایگاه شرافت و ضامن ابدیت ما است، گفت: دشمن همه تلاشش را می‌کند تا از طریق خانواده به جامعه ما آسیب بزند و هدفش فرهنگ دینی ما است و ما باید با آگاهی کامل در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه جلوه ولایت در خانواده و مادران پاک‌دامن و خوب است و آبروی امروز جامعه ما از خانواده‌های پاک‌دامن و خوب است، اظهار کرد: جامعه سالم معلول خانواده سالم است و جامعه‌ای که در آن خانواده سالم باشد جامعه سالم است.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر می‌خواهید همه‌چیز داشته باشید و به همه‌چیز برسید باید خانواده‌هایمان را الهی به با آوریم.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مشهد هم در این مراسم با اشاره به اینکه با توجه به اینکه عنوان این نمایشگاه خانواده است مقرر شد که در دوازده گروه طبقه‌بندی و موضوعات نمایشگاهی در دو قسمت اصلی برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: گروه‌هایی که در نمایشگاه پیش‌بینی‌شده گروه خانواده پوشش و عفاف، گروه خانواده و تغذیه غذا‌های سنتی و ارگانیک که در آن نیز غذا‌های سنتی و طبیعی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

رضایی گفت: گروه دیگر گروه خانواده، تفریح، نشاط و سفر است که با مدیریت میراث فرهنگی انجام می‌شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بابیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه بخش خانواده و درآمد است که به موضوع مشاغل خانگی پرداخته خواهد شد، عنوان کرد: گروه بعدی نیز گروه عفاف در معماری است که به موضوع تغییرات معماری ایرانی و اسلامی با همکاری دانشگاه‌های مختلف ازجمله دانشگاه علمی کاربردی اختصاص پیداکرده است.

وی افزود: گروه بعدی اختصاص‌یافته گروه خانواده و فضای مجازی است که به همین منظور در طول مدت برگزاری نمایشگاه کارگاه‌های سواد رسانه‌ای، تولید کلیپ، مسابقه دوبله فیلم و سرگرمی برگزار خواهد شد.

رضایی از دیگر گروه‌های برگزاری در طول این نمایشگاه را گروه خانواده و محیط‌زیست با همکاری اداره کل محیط‌زیست برشمرد و خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار است بخشی تحت عنوان خانواده و ایثار و شهادت داشته باشیم که در آن خوانش وصایای شهدا با موضوع عفاف و حجاب صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 7