اعلام نرخ تورم خراسان رضوی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
اعلام نرخ تورم خراسان رضوی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در دی ماه سال جاری ۴۸.۴ درصد می‌باشد که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر رضا جمشیدی در این باره عنوان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در نقاط شهری ۴۶.۲ و روستایی ۵۶.۹ درصد می‌باشد که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱.۴ و روستایی نیز ۳.۳ افزایش یافته است

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در دی ماه سال جاری ۴۶.۲ درصد است، گفت: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن۱.۴درصد افزایش یافته است. وی این نرخ را برای خانوارهای شهری کشور۴۵.۵ و روستائی ۴۹.۸ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱.۳ و ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای استان در دی ماه سال جاری ۱.۶ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل از ان ۲.۲ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۱.۴ و نقاط روستائی ۲.۳ درصد می‌باشد که به ترتیب ۲.۳ و ۲ درصد کاهش یافته است.

دکتر جمشیدی تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای کشور نیز در دی ماه سال جاری ۱.۸ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۰.۲درصد کاهش یافته است. وی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۱.۹ و نقاط روستائی ۱.۷ درصد اعلام کرد که درنقاط شهری بدون تغییر و درنقاط روستایی یک درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی سال جاری در کل خانوارهای استان ۳۰.۶درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۹.۴ و روستائی ۳۵.۵ درصد می‌باشد که به ترتیب ۲.۱ و ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۳۲.۲ درصد می‌باشد که نسبت به مدت مشابه ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

دکتر جمشیدی با اشاره به اینکه این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۳۲.۲ و روستائی ۳۲.۵ درصد می‌باشد که به ترتیب ۱.۷ و ۲ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در دی ماه سال جاری در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۷.۹، پوشاک و کفش ۶۱.۵، مسکن ۱۶.۵ و گروه بهداشت و درمان ۳۰.۹ بوده است وی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۵۹.۹ ، ۴۷، ۲۹.۲ ، ۳۶.۵ اعلام کرد.

دکتر جمشیدی در پایان عنوان کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۲۷۹.۴، مناطق شهری ۲۶۸.۹ و مناطق روستائی ۳۲۵ می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 79