اعطای تسهیلات بلاعوض به هنرمند پیشکسوت رنگرزی سنتی و ابریشم بافی تربت‌حیدریه
اعطای تسهیلات بلاعوض به هنرمند پیشکسوت رنگرزی سنتی و ابریشم بافی تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از اعطای ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هنرمند پیشکسوت حوزه رنگرزی سنتی و ابریشم بافی با هدف احیای این رشته در شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با بیان این مطلب گفت: با هماهنگی معاونت صنایع دستی استان و حمایت معاونت صنایع دستی وزارتخانه و در راستای احیا، حفظ و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی این شهرستان به ویژه رشته های در معرض منسوخ شدن، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هنرمند شاخص و بی نظیر این رشته، استاد محمد نعمتی اعطا شد.

وی ادامه داد: رشته رنگرزی سنتی از رشته های در حال منسوخ شده شهرستان تربت حیدریه بود که با کمک این هنرمند دوباره رونقی خاص به خود گرفته و در حال حاضر هنرمندان حوزه قالی‌بافی و دست بافته های سنتی این شهرستان و حتی سایر شهرستان‌های استان را تحت پوشش قرار داده است.

محمدی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان تربت حیدریه قطب تولید ابریشم کشور است، احیای این رشته در شهرستان ضروری به نظر می رسید. 

لازم به ذکر است؛ استاد محمد نعمتی با ۷۰ سال سن که در حال حاضر در روستای حاجی یار تربت حیدریه ساکن است، علاوه بر هنر رنگرزی در حوزه طراحی و قالیبافی فعال و بیشتر اعضای خانواده‌اش او را در این هنرها کمک و مشغول به این حرفه می باشند. او تاکنون  تعداد بیش از ۱۲۰ تابلو فرش شاخص بافته که تابلو فرش با منظره گرفتن موسی از نیل از آثار منحصربهفرد این هنرمند است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10