اصلاح سیاهه آلاینده‌های هوای مشهد آغاز شد
اصلاح سیاهه آلاینده‌های هوای مشهد آغاز شد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: تهیه سیاهه آلاینده‌های هوای کلان‌شهر مشهد وارد مرحله اصلاحات و رفع اشکالات شده است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ محمد عرفانی گفت: با تهیه و تکمیل این سیاهه، منابع آلاینده هوای مشهد به‌طور دقیق با تعیین سهم آلایندگی و شمار خودروهای فرسوده در این شهر مشخص می‌شود.

وی بابیان اینکه تهیه این سیاهه با همکاری شهرداری مشهد و طی قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف با نظارت این اداره کل از سال گذشته آغازشده است ادامه داد: هم‌اکنون طرح اولیه این سیاهه تهیه و تدوین‌شده و پس از جلسه مشترک در این زمینه وارد مرحله اصلاحات و رفع مشکلات شده است.

عرفانی گفت: امیدواریم در سال آینده با نهایی شدن این سیاهه شاهد اعلام وظیفه‌ دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط و اجرای دستورالعمل‌های مربوطه باشیم.

معاون محیط‌زیست خراسان رضوی بابیان اینکه در اجرای این طرح تمام منابع آلاینده با میزان سوخت مصرفی و بار آلایندگی ایجادشده مشخص می‌شود و دراین‌بین تعداد و اطلاعات دقیق خودروهای فرسوده و نیازمند نوسازی نیز مشخص می‌گردد، مطرح کرد: مردم کلان‌شهر مشهد از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ روز هوای پاک، ۲۴۹ روز هوای سالم، ۵۳ روز هوای ناسالم برای افراد حساس و دو روز هوای ناسالم برای تمام افراد را تجربه کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7