اشتغال بالغ بر ۵ هزار مددجوی بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۸
اشتغال بالغ بر ۵ هزار مددجوی بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۸

معاون امور مشارکت های اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۹۷۶نفر اشتغال تثبیتی و ایجادی در بهزیستی خراسان رضوی صورت گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ حمیده محدث، معاون امور مشارکت های اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اشتغال سال ۹۸ مددجویان بهزیستی اظهار کرد: در تسهیل‌گری اشتغال سال گذشته که ثبت سامانه کشوری اشتغال شده  در دو بخش اشتغال تثبیتی  و ایجادی است که یک هزارو ۱۶۵ اشتغال تثبیتی  و چهار هزار و ۸۱۱ اشتغال ایجادی است.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته مجموع پنج هزار و ۹۷۶نفر اشتغال تثبیتی و ایجادی صورت گرفته است، افزود: البته قانون بودجه سال ۹۸ در حوزه اشتغال تا تیرماه ادامه دارد و این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

محدث تصریح کرد: در تسهیل گری اشتغال مشوق های مختلفی داریم که شامل بیمه کارفرمایی،خویش فرمایی و یارانه ارتقای کار می شود و ۲۶۰نفر در سال ۹۸ از این راه اشتغال ایجاد شده است.

معاون امور مشارکت های اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: از محل اعتبار پایدار روستایی و عشایری ۲۲۳ نفر تسهیلات اشتغال زایی دریافت کرده اند و تسهیلات اشتغالزایی از محل قانون بودجه سال گذشته دو هزار و ۷۶۰نفر بوده و سایر راه های اشتغال نیز یک هزار و ۵۶۸ نفر بوده که در مجموع چهار هزار و ۸۱۱ اشتغال ایجادی است.

وی با بیان این مطلب که تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۸، صد درصد محقق شده است گفت: تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۲۶درصد افزایش پیدا کرده است.

محدث با اشاره به تفاهم نامه جهاد روشنایی که فی مابین بهزیستی، وزارت رفاه وصندوق کارآفرینی امید، سازمان برنامه بودجه و کمیته امداد و بسیج سازندگی به امضا رسیده، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۶۷ نفر از مددجویان معرفی شده اند که تسهیلات ۵۰میلیون تومانی از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار مددجو قرار می گیرد تا بتوانند برای تولید برق خورشیدی استفاده کنند و درآمد آن شامل حال خانواده می شود

معاون امور مشارکت های اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح دیگری نیز مربوط به نیروگاهه ای خورشیدی داریم که از طریق اعتبارات طرح پایدار عشایری و روستایی است و باید در روستا اتفاق افتاده باشد و سال گذشته ۲۴ طرح نهایی و به بانک ارسال شده است و منتظر دریافت تسهیلات می باشند. ضمن اینکه ۷۶طرح نیروگاه های خورشیدی نیزدر کارگروه حمایتی منتظر تایید و ارسال به بانک می باشند.

وی عنوان کرد: در اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ بخش اشتغال بهزیستی، ۱۳۵میلیارد تومان  از بانک مرکزی ابلاغ شده بود  که از این مبلغ ۱۱۰میلیارد تومان در سال ۹۸ تخصیص یافته است و توانسته ایم ۸۲/۶ دهم درصد از این اعتبار تخصیصی را جذب کنیم.

محدث در پایان گفت: تعداد طرح هایی که از طریق این تبصره توانسته اند وام جذب کنند دو هزار و ۷۱۷ طرح بوده  که عمده این طرح ها در بخش خدمات و کشاورزی بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6