استقرار اکیپ‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی شهرستان تربت‌جام
استقرار اکیپ‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی شهرستان تربت‌جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: با همکاری نیروی انتظامی و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ایستگاه غربالگری در محل روستای کاریزنو پاسگاه شهید عزتی این شهرستان توسط دانشکده راه‌اندازی شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد افکار افزود: ازآنجایی‌که کنترل ورود و خروج مسافران ازلحاظ وجود علائم بیماری کرونا نقش مهمی در کنترل بیماری دارد، اکیپ‌های تشخیص کرونا در مبادی ورودی این شهرستان مستقرمی شوند.
وی ادامه داد: در این ایستگاه از کلیه مسافرانی که از شهرهای استان به تربت‌جام و تایباد مسافرت دارند معاینه به عمل می‌آید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: این اکیپ شامل کارکنان از معاون بهداشتی دانشکده و نیروی انتظامی مجهز به تب‌سنج لیزری، لباس حفاظت فردی و برخی تجهیزات دیگر هستند و بر روی مسافران و افراد در حال تردد در مسیرهای مواصلاتی مزبور، معاینات اولیه و تب سنجی را انجام می‌دهند و افراد مشکوک موردبررسی دقیق قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: شهروندان با رعایت بهداشت فردی و کاهش تردد در شهر و جاده‌ها با اکیپ‌های مذکور حداکثر همکاری را داشته باشند و موارد مشکوک را به دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اعلام کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های تربت‌جام و صالح‌آباد مشاهده نشده است شهروندان گرامی تا اطلاع ثانوی از حضور در اجتماعات و سفرهای غیرضروری خودداری کنید. وی همچنین گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ و سامانه ۴۰۳۰ ارتباط مردمی رایگان در سراسر کشور پاسخگو شکایات و گزارش‌های مردمی و گزارش تخلفات در حوزه بهداشت و درمان، دارویی و غیره است.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Views: 28