استفاده از ظرفیت مرکز رسیدگی به مشکلات تولیدی خراسان رضوی ضروری است
استفاده از ظرفیت مرکز رسیدگی به مشکلات تولیدی خراسان رضوی ضروری است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بر استفاده بیشتر از ظرفیت مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی استان برای رفع موانع و تسریع در پاسخگویی به مشکلات تولیدکنندگان تاکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی اشرفی در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه‌گذاری استان با استفاده از ظرفیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و حضور نمایندگان تام الاختیار ۱۳ دستگاه اجرایی استان ایجاد شده و نمایندگان این دستگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: از آبان ماه امسال که مرکز فوریتهای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی خراسان رضوی راه‌اندازی شده است تاکنون فقط ۱۱ مورد از درخواست‌های فعالان اقتصادی در این مرکز پیگیری و رسیدگی شده و لازم است از ظرفیت این مرکز استفاده بیشتری شود.

وی به بخشنامه قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور اشاره کرد و گفت: به موجب ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید، اعضای کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید، متناظر با اعضای ستاد تسهیل تعیین شده‌اند لذا طبق همین حکم قانونی، مصوبات کارگروه‌های استانی الزامی و اجرایی است.

اشرفی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید نسبت به اجرای مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا ابراز دلایل مخالفت با اجرای آن طی یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، اقدام کنند وعدم اجرای مصوبات این کارگروه به منزله ترک فعل است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پرونده‌های مطروحه مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی در نشست کارگروه ستاد تسهیل استان، عنوان کرد: در این نشست مشکلات شش واحد تولیدی در زمینه تسهیل واردات ماشین آلات و تامین ارز برای ترخیص کالا از گمرک، فراهم کردن شرایط پرداخت دیون بانکی به منظور اجرای طرح توسعه، درخواست زمین در شهرک صنعتی چناران، واگذاری انشعاب آب به دامداری، استفاده از معافیت عوارض گمرکی به ازای هر اشتغال، بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی بررسی و راهکارهای لازم مصوب شد.

وی ادامه داد: خارج کردن شهرک صنعتی مشهد از فهرست خاموشی‌های برق و استمهال اجرای توقفگاه مورد نیاز یک بیمارستان در مشهد از دیگر درخواست‌های مطرح شده در نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بود که راهکارهای لازم برای حل این مشکلات تدوین شد.

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه گذشته این کارگروه ۲۰ نشست در قالب سه نشست کارگروه اصلی و ۱۷ نشست گروه‌های کاری برگزار شد که منتج به بررسی ۸۷ پرونده مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی در استان و صدور ۱۰۳ مصوبه شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 135