استرداد ۱۳۱۰۰ متر مربع از اراضی دولتی خراسان رضوی بر اساس رای هیات نظارت ماده ۳۳
استرداد ۱۳۱۰۰ متر مربع از اراضی دولتی خراسان رضوی بر اساس رای هیات نظارت ماده ۳۳

با صدور رای هیئت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در جلسه اخیر۱۳۱۰۰ متر مربع از اراضی دولتی خراسان رضوی در قالب سه پرونده استرداد گردید.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال جاری جلسات متعددی با حضور اعضاء هیت نظارت ماده ۳۳ تشکیل و پس از بررسی آرای لازم صادر گردید.

محمد رضا قوسیان با بیان این مطلب که در صورت قطعیت رای توسط دیوان عدالت اداری و یاعدم اعتراض توسط مجریان طرح‌ها در مهلت قانونی سه ماه، این اراضی بر اساس ظوابط و دستور العمل‌های واگذاری به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد، گفت: این زمینها مربوط به پرونده‌های مجریان طرحهای کشاورزی و غیر کشاورزی میباشد که اراضی ملی را در اختیار دارندو مستاجر میباشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این افراد به دلایل گوناگون از جمله تعلل، تخلف تغییر طرح و یاعدم پیشرفت فیزیکی مناسب طرح نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

قوسیان بیان کرد: در این نشست در خصوص ۵۰۰۰ متر مربع در قالب یک مورد نیز اعطای مهلت گردید. وی افزود: ۹۸ مورد به سطح ۴۳۵۵۸ هزار متر مربع مورد بازدید قرار گرفته و ۱۴۵ مورد اخطاریه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است؛ گروهی متشکل از سه نفر کارشناسان ذیصلاح منتخب هیأت نظارت در شهرستان که به منظور بازدید و تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف انتخاب و حکم آن‌ها توسط رئیس هیأت نظارت استان (رییس سازمان جهاد کشاورزی) صادر میشود.

هیأت نظارت استان میتواند به عنوان عوامل نظارتی از میان شرکتهای خدمات فنی و مهندسی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یا سازمان نظام دامپزشکی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان حسب مورد نیز استفاده نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4