استان خراسان رضوی میزبان بیش از سیصد دانش آموز در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور
استان خراسان رضوی میزبان بیش از سیصد دانش آموز در نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور

نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز بانیازهای ویژه از ۳۱ استان کشور آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر بانیازهای ویژه کشور یادواره شهدای خدمت گفت: به یمن وجود مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام میزبان نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور هستیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه این مسابقات در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه ساحت دینی و اعتقادی، برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می‌دهد.

در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن است در واقع انسان باید تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و قرآن را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

جواد روحانی به ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی اشاره نمود و گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآن، رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش اموزان و آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: دانش آموزان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی‌های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می‌شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش آموزان خواهد داشت وی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات دانش آموزان به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و از ۹ نهم تیرماه نیز میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز در گروه دختران خواهیم بود.

image_printچاپ مطلب

Views: 20