استاندار: ساماندهی تردد اتباع افغانستان باید از داخل خاک این کشور شروع شود
استاندار: ساماندهی تردد اتباع افغانستان باید از داخل خاک این کشور شروع شود

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت و ساماندهی ورود اتباع افغانستانی به استان بسیار مهم است و ابتدا باید با همکاری حاکمان افغانستان و در داخل خاک این کشور شروع شود.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در نشست ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: لذا توافقات مرزی و تفاهم‌ها درخصوص تبادلات اقتصادی با افغانستان و حکام محلی به خصوص والی هرات می‌تواند در حوزه ورود اتباع خارجی گره گشا باشد.

وی بر لزوم انسداد و کنترل مرزها تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت نگهداری اتباع غیرمجاز در مرز افزایش یافته و از طرفی باید توجه داشت اگر اقدامات مربوط به انسداد مرز پیگیری نشود، زحمات در سایر حوزه‌ها در خصوص ساماندهی ورود اتباع کم اثر خواهد شد.

نظری گفت: استان خراسان رضوی را دروازه ورود اتباع افغانستان عنوان کرد و گفت: لازم است تصمیم‌های محلی استانی درخصوص مهاجران و تردد اتباع خارجی در این استان در سطح ملی مورد تایید قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در چارچوب سیاستهای کلی نظام، موضوع اقدامات حمایتی ایران از اتباع افغانستان پیگیری شده و تداوم می‌یابد، مطرح کرد: برای اجرای راهبرد ساماندهی مرزها، برخی اقدامات باید ابتدا در داخل افغانستان انجام شود و سپس بخشی در مرز و بخشی دیگر نیز در داخل کشور صورت پذیرد.

نظری در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در هر بخش ماننند حوزه دروت افغانستان دچار نقص شویم، با عوارض و مشکلات در مرز یا داخل کشور روبروخواهیم بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 21