استاندار خراسان رضوی: ضرورت توجه ویژه به اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا
استاندار خراسان رضوی: ضرورت توجه ویژه به اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به آسیب‌های کرونا به بخش اصناف استان گفت: توجه ویژه به اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله انتظارات استان است که توجه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن اشاره به شاخص‌های اقتصادی و ظرفیت‌های اقتصادی خراسان رضوی گفت: استان در نه ماهه ابتدایی سال ۹۹ از نظر نرخ رشد اقتصادی رتبه ۵ کشوری و از نظر نرخ بیکاری در فصل تابستان سال جاری رتبه اول کشوری را در اختیار داشته است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۹ سهم بخش کشاورزی از اقتصاد نزدیک به ۱۲ درصد، سهم بخش صنعت نزدیک به ۳۶ درصد و سهم بخش خدمات نزدیک به ۵۲ درصد بوده است، عنوان کرد: عمده کشورهای صادراتی استان در ۹ ماهه ابتدایی ۹۹ از جمله افغانستان، عراق، ازبکستان و ترکمنستان بوده است.

معتمدیان با اشاره به حوزه اقتصاد کشاورزی استان متذکر شد: بخش کشاورزی استان دارای یک میلیون هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از ۱۴ میلیون واحد دامی است که باعث شده، خراسان رضوی به عنوان تولید کننده برتر زعفران، زیره سبز و سایر انواع گیاهان دارویی در کشور شناخته شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در گوشت قرمز رتبه اول، رتبه دومین تولید کننده تخم مرغ، رتبه سوم تولید شیر و رتبه چهارم تولید گوشت مرغ در کشور را این استان در اختیار دارد.

معتمدیان با بیان اینکه در حوزه گردشگری بالغ بر ۱۶۵۰ واحد اقامتی و پذیرایی فعال در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد، گفت: بیشترین تعداد واحدهای اقامتی و پذیرایی کشور در این استان فعال هستند.

وی ادامه داد: تعداد کل واحدهای صنفی استان بیش از ۲۱۸ هزار در زمینه‌های تولیدی و توزیعی است که از این تعداد بخشی در حوزه خدماتی و خدمات فنی مشغول فعالیت هستند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: توجه ویژه به اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا، ارتقای مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به مناطق آزاد، پروژه انتقال آب از دریای عمان، توجه به تامین زیرساخت‌های اساسی استان، ظرفیت مرزهای استان، شفاف‌سازی عملکرد بانک‌های خصوصی از اهم مسائل اساسی و انتظارات استان است که توجه کمیسیون اقتصادی را می‌طلبد.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی ضمن قدردانی از استاندار خراسان رضوی در بیان مسائل اقتصادی و پیشنهادات عملیاتی، تصریح کرد: هیچ بانکی در کشور حق‌عدم مشارکت و حضور در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها وعدم ارائه آمار را ندارد و این موضوع به صورت جدی در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت بالا و اعتبار آستان قدس در پروژه‌های اساسی و اقتصادی استان تاکید کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 102