استاندار: خام فروشی از مشکلات جدی ما در بخش کشاورزی است
استاندار: خام فروشی از مشکلات جدی ما در بخش کشاورزی است

استاندار خراسان رضوی سفرهای شهرستانی را گره‌گشا برای مردم و عمران و آبادانی شهر و روستاها استان عنوان کرد.

به گزارش اختر شرق؛ استاندار خراسان رضوی در سفرش بیست و سوم خود به شهرستان رشتخوار گفت: تاکنون به ۶۰ شهر و صدها روستای محروم استان خراسان رضوی سفر کاری داشتم که در پی این سفرها مصوباتی برای گره‌گشایی بسیاری از مشکلات مردم که چندین سال بر زمین‌مانده بود حل شد و موجب رونق، توسعه و عمران و آبادانی شهر و روستاهای شهرستان‌ها شده است.

محمدصادق معتمدیان با ذکر این‌که در این سفرها دغدغه‌ها و مطالبات مردم موردتوجه مدیران اجرایی استان قرارگرفته و دستور اجرایی کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات داده می‌شود.

وی بابیان این‌که این مصوبات در پی سفر مدیران و کارشناسان شهرستان و استان ساعت‌ها کار و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات موجود بر سر راه پروژه‌ها انجام‌شده گفت: برای اجرایی مصوبات زمان تعیین‌شده و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا هستند و اگر کوتاهی از سوی مدیری انجام شود مورد مواخذه قرار می‌گیرید.

وی با تقدیر از حضور ۸۰ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی در شهرستان رشتخوار گفت در کنار مردم برای حل مشکلات تلاش مضاعف داریم.

وی در ادامه سخنانش خبر از تصویب ۷۵ مصوبه در راستای توسعه عمرانی و کشاورزی و رونق اقتصادی در رشتخوار داد.

معتمدیان در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر خود به شهرستان رشتخوار بابیان اینکه این مصوبات در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، توسعه آبخیزداری و آبخوان‌داری، عمران شهری و روستایی است، عنوان کرد: در سفرهای شهرستانی برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی در ستاد استانداری خراسان رضوی با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود که نخستین مرحله شناخت مشکلات و مطالبات مردم است و در مرحله دوم کار کارشناسی توسط ادارات کل ستادی استانی انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در سفر امروز در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و حقوقی مصوباتی داشتیم که نشان می‌دهد حل همه مشکلات نیازمند اعتبار نیست بلکه نیازمند تصمیم‌گیری و تعامل بین دستگاهی است و در این سفر درصدد رفع مشکلاتی که سال‌ها بر روی زمین‌مانده و موجب نارضایتی مردم شده بود هستیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه تجربیاتی که با حضور در ۲۲ شهرستان و ۶۰ شهر استان داریم این است که بسیاری از مشکلات با پیگیری قابل‌رفع است، مطرح کرد: رشتخوار ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و دامداری دارد که باید موردتوجه قرار گیرد و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی باید با تمرکز در منطقه، مطالعه برای فرآوری محصولات و مزیت‌های نسبی حوزه‌های کشاورزی و دامداری انجام دهد.

وی ادامه داد: خام فروشی از مشکلات جدی ما در بخش کشاورزی است که به نسبت جمعیتی تولیدات خوبی در رشتخوار داریم اما به دلیل عدم فرآوری محصولات و نبود بسته‌بندی مناسب ارزش‌افزوده برای کشاورزان و دامداران ایجاد نمی‌کند.

استاندار خراسان رضوی بابیان این مطلب که تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد علوی به‌عنوان معین محرومیت‌زدایی در منطقه امضا کردیم و امیدواریم تحولات خوبی از طریق بسته‌بندی و تجاری‌سازی محصولات کشاورزی در این منطقه انجام شود، عنوان کرد: دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی را در حوزه معاونت عمرانی استانداری ایجاد کردیم و به شکل مستمر میزان پیشرفت مصوبات پیگیری می‌شود.

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی هم در این سفر از استاندار خواست پیگیر پروژه چهار باندِ شدن محور رشتخوار تربت‌حیدریه خواف باشند و با تسریع در اجرایی این پروژه مردم را از مرگ نجات دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر احمد پور گفت: آقای استاندار با اجرایی طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان رشتخواری را از بیکاری درآورند.

وی خواستار تعیین قیمت برای خرید تضمینی زعفران کشاورزان در استان شد و گفت زعفران معیشت اصلی مردم در شهرستان رشتخوار است باید از این قشر زحمتکش حمایت جدی شود.

امام‌جمعه رشتخوار در سفر استاندار خراسان رضوی به رشتخوار خواستار استقرار ادارات دولتی در رشتخوار و ارتقاء نمایندگی ادارات به اداره مستقل شد.

حجت‌الاسلام جهانشیری خواستار تأمین گاز کارخانه فولاد شکفته، الحاق اراضی فرهنگیان به محدود ه شهر، رسیدگی و آسفالت محور سرآسیاب به جنگل و راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان ۶۷ تختخوابی بیمارستان الزهرای رشتخوار شد.

فرماندار رشتخوار هم در سفر استاندار ضمن خوشامدگویی به وی و مدیران کل سفر استاندار را به شهرستان پر خیروبرکت عنوان کرد.

خالقداد عرب خواستار تکمیل سریع مراکز خدمات مراکز جامع فتح‌آباد و جنگل و گازرسانی به روستاهای بخش جنگل شد و بر تکمیل پروژه‌های استخر شنا، پوشش اینترنت مناسب برای مناطق روستایی و تخصیص اعتبار برای آب شرب، تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی و…تأکید کرد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 90