استاندار بر تکمیل واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به کرونا در دانش آموزان تأکید کرد
استاندار بر تکمیل واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به کرونا در دانش آموزان تأکید کرد

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری در سال جدید، تکمیل واکسیناسیون کرونا به‌ویژه دز نوبت دوم در جمعیت دانش آموزان مورد تأکید است.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوب علی نظری در جلسه ستاد کرونا استان گفت: امید است با اطلاع‌رسانی و تبلیغ بیشتر در خصوص انجام واکسیناسیون دز سوم این امر با گستردگی بیشتری صورت گیرد تا در سال ۱۴۰۱ نیز پیشگیری از ابتلا به کرونا ادامه یابد و این موضوع به‌خوبی مدیریت و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با نحوه کار مراکز آموزشی، اصل بر این است که همچنان مراکز آموزشی به فعالیت خودشان به‌صورت برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی که مدنظر است ادامه دهند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در خصوص شرایط غیبت دانش آموزان، تعطیلی کلاس و مدرسه در صورت ابتلای به کرونا گفت: ادامه کلاس‌های حضوری با تأکید بر مرحله اول دانش‌آموز محوری است یعنی اگر تشخیص داده شد که دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده است دانش‌آموز قرنطینه شود و در کلاس حضور پیدا نکند و در مرحله بعدی تأکید بر کلاس محوری خواهد بود که اگر در یک کلاس ضریب ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان بالابود آن کلاس کنسل شود و در مرحله آخر مدرسه محوری خواهد بود یعنی اگر ضریب ابتلا به کرونا در یک مدرسه‌ای بالابود، آن کلاس در آن محدوده و منطقه تعطیل شود.

نظری گفت: با توجه تعطیلات مکرری که در بحث آموزشی صورت گرفت و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در حوزه آموزشی وارد ساخت با توجه به تدابیر صورت گرفته، قرار بر این است که دیگر تعطیلی به‌صورت گسترده صورت نگیرد و در شرایط خاص یا دانش‌آموز به مدرسه نمی‌آید یا کلاس از مدرسه حذف می‌شود یا مدرسه از فعالیت آن محدود حذف خواهد شد که این موضوع مراکز آموزشی در دستور کار و مورد تأکید قرار بدهند تا دیگر به هر دلیلی به سمت تعطیلی کلاس‌های درس گرایش پیدا نکنیم.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا مسئولان آموزشی رفع مسائل بهداشتی و نواقص کلاس‌ها و ایجاد تهویه مناسب هوا و رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 79