استاندار: اولین بیمارستان ویژه کرونا در مشهد افتتاح می‌شود
استاندار: اولین بیمارستان ویژه کرونا در مشهد افتتاح می‌شود

استاندار خراسان رضوی با اعلام این خبر که دو بیمارستان در سطح استان آماده افتتاح هستند، گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات شهر مشهد به عنوان اولین بیمارستان ویژه کرونا و بیمارستان تربت حیدریه، ظرف یک هفته آینده تجهیز و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در نشست خبری که با موضوع کرونا در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، عنوان کرد: ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز، ۱۰ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان هم‌اکنون زرد هستند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پیک پنجم کرونا در استان شروع است، گفت: این پیک در هفته اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته و شاید در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در بخش مراقبت‌های ویژه حدود ۴۰۰ بیمار داریم که بد حال هستند. همچنین در بحث فوتی‌ها این روند طی روزهای اخیر افزایش داشته است و بعضا ۳۰ نفر در روزهای اخیر آمار فوتی‌های ما بوده است.

معتمدیان با بیان اینکه تا امروز نزدیک ۹۲۰ هزار دوز واکسن در کل استان تزریق شده است، مطرح کرد: در شهر مشهد به غیر از ۲۰ مرکز خدمات درمانی، ۱۴ مرکز تجمیعی هم راه‌اندازی کردیم که بحث واکسیناسیون را انجام می‌دهند و در تلاش هستیم این مراکز را به ۲۲ مرکز افزایش دهیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به امکاناتی که در استان داریم طبیعتا هیچ نگرانی وجود ندارد، در این راستا با توجه به تخصیص واکسنی که به استان صورت می‌گیرد هم قابلیت افزایش مراکز واکسن را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در سایر مراکز شهرستان‌های استان حداقل یک مرکز تجمیعی راه‌اندازی کردیم و در کنار آن‌ها درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت هم به ارائه خدمات می‌پردازند.

معتمدیان با بیان اینکه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادی انگاری شکل گرفته است، اظهار کرد: در آخرین جلسه ستاد ملی کرونا اشاره شد که زیر ۴۰ درصد و حدود ۳۸ درصد میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور است.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از اصحاب رسانه استان، خاطرنشان کرد: انتظار ما از اصحاب رسانه استان به همراه صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی این است که با جدیت بیشتری مردم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقناع کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات نادرست نباید در حوزه کرونا به مردم داده شود، گفت: در بحث تامین تخت در بیمارستان‌ها مشکلی نداریم، در این راستا چندی پیش تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در واقع این افراد همراهان بیماران بودند.

معتمدیان با اعلام این خبر که ۶۵۰ تخت جدید به بیماران کرونایی در مشهد اختصاص یافته است، عنوان کرد: تا به حال ۲۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان به موضوع کرونا اختصاص یافته است. با این رویکرد هفته گذشته جلسه‌ای با حضور روسای بیمارستان‌های دولتی و نماینده وزیر بهداشت داشتیم که مشکلات در این جلسه بررسی و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این جلسه بنا شد ۴۵۰ تخت دیگر به بیمارستان‌های مشهد افزوده شود. همچنین بخش خصوصی ۱۵۰ تخت تقبل کرد که مجموعا ۶۰۰ تخت به ظرفیت بیماران کرونایی در شهر مشهد افزوده شد.

وی با اعلام این خبر که دو بیمارستان در سطح استان آماده افتتاح هستند، مطرح کرد: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات شهر مشهد به عنوان اولین بیمارستان ویژه کرونا و بیمارستان تربت حیدریه، ظرف یک هفته آینده تجهیز و به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: بعضی از اقامتگاه‌ها و زائرسراها را برنامه ریزی کردیم که ظرفیت آن‌ها برای بستری‌های موقت و بیماران سرپایی اختصاص پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهر مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است و یک سری رفت و آمدها صورت می‌گیرد. در این راستا آمار پروازها و قطارهایی که رفت و آمد می‌کنند به همراه اتوبوس‌ها بالا است و در چهارچوب وضعیت قرمز رفت و آمد صورت می‌گیرد.

معتمدیان به اقدامات سازنده شکل گرفته در حوزه مقابله با کرونا استان پرداخت و گفت: بحث تشکیل کمیته علمی ذیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با ترکیب ۱۰۰ نفر از بهترین پزشکان از اقدامات خوبی بود که صورت گرفت.

معتمدیان با بیان اینکه از ۲۳۷ هتل استان ۱۳۷ هتل کاملا تعطیل است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما راه‌اندازی کمیته نظارت بود که به همین منظور در سطح شهر مشهد اکیپ‌هایی را سازماندهی کردیم و به تبع آن بشدت با متخلفین ضوابط کرونایی برخورد می‎شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین از تصویب محدودیت‌ها و ابلاغ آن‌ها برای مناطق طرقبه، شاندیز و ییلاقی خبر داد تا آسیب‌های این حوزه به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: تا زمان عادی شدن وضعیت در استان خراسان رضوی، هر هفته سه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

معتمدیان به تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان اشاره کرد و گفت: این کمیته با محوریت صداوسیما تشکیل شده است و انتظار داریم در روزهای آینده در بحث آگاهی بخشی به مردم فعال باشد و روزانه برنامه‌ای ثابت به بیماری کرونا اختصاص دهد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین شهرداری را مکلف کردیم که علاوه بر ماموریت‌های خود هم در بحث مترو، اتوبوس و حمل و نقل عمومی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی خطاب به مدیران شهری افزود: نیاز است در محیط‌هایی که این روزها افتتاح می‌شود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد، اطلاع‌رسانی از طریق بلندگو انجام شود و ماموران هم برای جلوگیری از عادی انگاری در این مناطق حضور یابند.

معتمدیان در ادامه خبرداد: طرحی با همکاری بسیج آماده کرده‌ایم و بنا است در حاشیه شهر مشهد واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: خوشبختانه آماری که در بحث واکسیناسیون مطرح است، نشان از اثرگذاری بوده. به طور مثال در پیک اول میانگین فوتی‌های ما بیش از ۷۱ سال بود و هم اکنون به ۵۷ سال رسیده است.

وی از اصحاب رسانه استان مجددا درخواست کرد: قطعا با کمک اصحاب رسانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان افزایش پیدا خواهد کرد.

معتمدیان در پایان گفت: قطع زنجیره انتقال بیماری، مهم‌ترین موضوعی است که آن را تا تحقق این امر دنبال می‌کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 127