از ۲۷ تیر ماه تا امروز ما در نیشابور میانگین روزی یک فوتی داشته‌ایم
از ۲۷ تیر ماه تا امروز ما در نیشابور میانگین روزی یک فوتی داشته‌ایم

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای کرونا تا امروز ۲۰۰هزار تست کرونا انجام شده که ۵۷ هزار مورد آن مثبت بوده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر دستجردی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیشابور در جلسه با رابطین بهداشت ادارات عنوان کرد کرد: فقط ۲۵درصد از دانش آموزان ما دوز اول واکسن و ۱۵درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند. و واین یعنی ۷۵ درصد از دانش اموزان ما واکسن دریافت نکرده‌اند باتوجه به نزدیک شدن به شروع مدارس جای نگرانی وجود دارد. هر دو واکسن سینوفارم و پاستو کووک برای کودکان و دانش آموزان تزریق میشود.

وی ادامه داد: واکسن از ابتلا به بیماری جلوگیری نمی‌کند. وما هیچ تضمینی برای اینکه واکسن مانع از ابتلا به بیماری میشود نداریم. اماواکسن میتواند آمار بستری و مرگ میر مارا کاهش دهد. وباتوجه به مراسم محرم در شرایطی که تجمعات با مرگ میر بر اثر کرونا رابط مستقیم دارند. واکسیناسیون و ماسک حرف اول را میزنند

دکتر دستجردی با بیان اینکه واکسن کرونا مثل واکسن سرخک نیست که فرد را برای طول عمر ایمن کند. ایمنی واکسن کرونا شش ماه است وبعد از آن نیاز به تزریق واکسن مجدد است، مطرح کرد: واکسن موثر است؛ ما در برخورد با کرونا چاره‌ای جز واکسن نداریم. تخت‌های بیمارستان ما کافی نیستند. پس ما باید بحث قبل از بستری یعنی بهداشتمون رو قوی کنیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه مانع اول در رابط با کرونا ماسک و فاصله اجتماعی است و مانع دوم واکسیناسیون است، خاطرنشان کرد: هر سه مرکز ما، مرکز شماره ۱در بولوار جمهوری، مرکز شماره ۷ در خیابان شریعتی و مرکز شماره ۸ در بلوار جانبازان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در زمینه واکسیناسیون تا ساعت شش بعدازظهر هستند.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Views: 14