از ۱۰ هزار دلار بیشتر اظهارنامه پرکنید
از ۱۰ هزار دلار بیشتر اظهارنامه پرکنید

جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد با حضور دبیر کمیسیون استانداری خراسان رضوی و با ریاست فرماندار شهرستان تایباد برگزار شد.

جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد با حضور دبیر کمیسیون استانداری خراسان رضوی و با ریاست فرماندار شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ فرزاد فر دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: دوغارون‌ به‌عنوان پیشانی نظام در شرق کشور است و وضعیت فعلی آن مناسب نبوده و نیازمند تلاش بیشتر است.

وی گفت: منافع اقتصادی در این مرز که می‌تواند از طریق تجارت سالم روی دهد بسیار زیاد است اما یک سری سودجویی‌ها می‌تواند مانع تجارت سالم شود بنابراین باید دست افراد سودجو کوتاه شود، لذا ساماندهی مرز که اولویت فرمانداری شهرستان تایباد است می‌تواند بسیاری از محرومیت‌های شهرستان را پوشش دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا لازم است هرکدام از دستگاه‌ها وظایف ذاتی خود را انجام دهند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی به بازدید خود از مرز دوغارون اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از انبارهای کالاهای ضبط‌شده داشتیم، متوجه شدیم کالاها در انبار ماندگاری دارند، لذا دستگاه‌هایی که کالا را ضبط می‌کنند، سریع‌تر تشکیل پرونده دهند و مراحل فروش را با دستور قضایی آغاز کنند، این موضوع در خصوص کالاهای سریع الفساد اهمیت بیشتری دارد.

فرزاد فر در خصوص ورود ارز توسط اتباع کشور افغانستان گفت: با توجه به ورود ارز توسط اتباع افغانستانی، باید اطلاع‌رسانی شود که در صورت همراه داشتن بیش از ۱۰ هزار دلار باید اظهارنامه پر کنند تا ارز مربوطه قاچاق تلقی نگردد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی به‌ضرورت نصب دستگاه ایکس ری در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید دستگاه‌های ایکس ری در وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، مشکلی برای تأمین این دستگاه وجود ندارد و منطقه ویژه باید نسبت به نصب دستگاه ایکس ری اقدام کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2