از رقیب نامرد مجازی، رفیق مرد مجازی بسازیم
از رقیب نامرد مجازی، رفیق مرد مجازی بسازیم

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنیم، گفت: ما باید از رقیب نامرد مجازی، رفیق مرد مجازی بسازیم و از آن استفاده کنیم.

اولین نشست کتاب‌خوان بانوان شهرستان تایباد با حضور مدیرکل انجمن کتابخانه‌های خراسان رضوی و نماینده تایباد در مجلس شورای اسلامی در دفتر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ جلیل رحیمی جهان‌آباد نماینده مردم شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: امروز بشر بجایی رسیده است که برای خروج از کهکشان راه شیری تجهیزات آماده می‌کند و در حال مطالعه زیست انسان بر روی مریخ است و به دنبال شناخت هستی و انسان است.

وی گفت: کتاب تفاوت ما انسان‌ها را با سایر مخلوقات رقم‌زده است، به‌عنوان یک دانشگاهی با ۱۹ سال سابقه تدریس، کتاب‌های زیادی را مطالعه کردم و از زمانی که در حوزه مجلس در حال کارم، کتاب را ترک نکردم.

رحیمی افزود: ما تلاش زیادی کردیم چند کتابخانه را تجهیز کنیم، در چند سالی که در خدمت مردم بودم تسهیلاتی که در اختیار بود را تقسیم کردیم.

وی گفت: سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیون جهت کتابخانه‌ها اختصاص یافت که ۵۰ میلیون به‌صورت اوراق تخصیص یافت که تاکنون هزینه نشده است.

نماینده مجلس گفت: استانداری به دنبال انتخاب بخشدار زن در منطقه است که دو گزینه در تربت‌جام مدنظر ما بود که قبول نشد و در تایباد یک گزینه مدنظر داشتیم که چون استخدام نبود و ردیف استخدامی نداشت، امکان انتصابش موجود نبود.

محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد نیز در نشست کتاب‌خوان بانوان با تبریک آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: علیرغم توسعه فناوری‌های رسانه‌ای، کتاب همچنان به‌عنوان حافظه‌ای ماندگار برای جامعه مطرح است.

وی گفت: برنامه‌هایی برای همین موضوع در سطح شهرستان داریم نظیر افتتاح کتابخانه فرهنگسرای مولانا، اما همچنان سهم شهرستان برای موضوع کتاب و کتابخانه کم است، تایباد رتبه ۱۱ استان در بخش اعضا و فضای کتاب‌خوانی و رتبه ۹ استان در بخش منابع رادار است و باید برای ارتقای آن کارکنیم.

سیاح گفت: بانوان می‌توانند از همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری شخصیت نونهالان، فرهنگ کتاب‌خوانی را برای ایجاد نسلی کتاب‌خوان، شکل دهند.

وی گفت: ما یاوران ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نیاز داریم و باید این مجمع یاوران را تشکیل دهیم.

حجت‌الاسلام سبزیان مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (ع) گفت: این نشست آغازی برای اتفاقات کوچک و بزرگی فرهنگی با محوریت کتاب و بانوان و برگزاری جلسات حتی خانوادگی با موضوع کتاب است.

سبزیان افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنیم.

ما باید از رقیب نامرد مجازی، رفیق مرد مجازی بسازیم و از آن استفاده کنیم.

مدیرکل انجمن کتابخانه‌های خراسان رضوی افزود: معتقدیم زنان از مردان بیشتر کتاب می‌خوانند، چراکه بسیاری از کتاب‌های خوب در رصد فضای مجازی بسیار بیشتر از مردان است. لذا بانوان می‌توانند مؤثرتر باشند.

وی گفت: مجمع مشورتی باید کتاب و کتاب‌خوانی را به موضوعی مهم تبدیل کند، ارجاعات جامعه به کتاب است. کتاب می‌تواند امربه‌معروف را در جامعه ترویج کند و خواسته ما این است که نقش پررنگ بانوان باید توسط این قشر جدی گرفته شود.

وی افزود: امروز افتتاح ۲۱۲ مین کتابخانه عمومی خراسان رضوی در تایباد انجام می‌شود و برای این موضوع از تلاش‌های فرمانداری تایباد تقدیر می‌کنیم. امیدواریم در سال ۹۸ افتتاح کتابخانه نیمه‌تمام جوزقان به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: همه کتابخانه‌های عمومی باید زیر نظر اداره کتابخانه‌ها باشند به‌جز چند کتابخانه مانند کتابخانه ملی، مجلس و آستان قدس رضوی، با افزوده شدن کتابخانه‌های مساجد، حوزه‌های علمیه و سازمان‌هایی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی آمار استان خراسان رضوی و شهرستان تایباد اضافه خواهد شد.

در این جلسه جمعی از بانوان مجمع مشورتی شهرستان تایباد به معرفی کتاب‌های موردعلاقه خود پرداختند.

شهرستان تایباد در ۲۲۰ کیلومتری مشهد مقدس و ۱۵ کیلومتری مرز افغانستان واقع‌شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23