از اهدای بسته‌های معیشتی تا فعالیت‌های قرآنی کارکنان نیروی انتظامی طرقبه شاندیز
از اهدای بسته‌های معیشتی تا فعالیت‌های قرآنی کارکنان نیروی انتظامی طرقبه شاندیز

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز از اهدای بسته‌های مواد غذایی و معیشتی و فعالیت‌های شاخص قرآنی کارکنان نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام اصغری، مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی طرقبه شاندیز در گفتگو با اختر شرق بیان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا، به همت کارکنان نیروی انتظامی شهرستان و با اهدای کمک‌های نقدی این کارکنان، در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه، دو مرحله به طور هدفمند بسته‌های مواد غذایی و معیشتی از محل اهدای این کمک‌ها تهیه و بسته‌بندی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ میلیون ریال کمک نقدی از طرف کارکنان نیروی انتظامی طرقبه شاندیز اهدا شده، تصریح کرد: در مرحله اول بیش از ۳۰ بسته مواد غذایی و در مرحله دوم نیز بیش از ۱۲ بسته مواد غذایی و معیشتی تهیه و به پرسنل وظیفه عموما متاهل که مشکلات معیشتی داشته، اهدا شد.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به سایر کمک‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی طرقبه شاندیز در ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: علاوه بر بسته‌های مواد غذایی و معیشتی، چهار مورد کمک به پرسنل کادری که بواسطه حوادث غیرمترقبه دچارمشکلات معیشتی شده‌اند در قالب طرح کمک مومنانه و همدلی انجام شده و همچنین کمک‌های نقدی درطول سال به سربازان بی‌بضاعت این حوزه اهدا شده است.

وی افزود: بیشتر کمک‌های نقدی از طرف پرسنل متاهل نیروی انتظامی شهرستان اهدا شده است و طرقبه شاندیز به لحاظ جمع آوری کمک‌های نقدی به نسبت جمعیت، اولین شهرستان در بین شهرستان‌های خراسان رضوی است.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی طرقبه شاندیز اظهار کرد: اهدای کمک‌های نقدی به کارکنانی که بیماری خاصی داشته‌اند به همراه عیادت و سرکشی از آن‌ها و خانواده‌هایشان درطول سال، از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای است که توسط عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی طرقبه شاندیز انجام میگردد.

وی با اشاره به حوزه فعالیت‌های قرآنی نیروی انتظامی شهرستان، تاکید کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن، نیروی انتظامی در این زمینه فعالیت خوبی در کل کشور شروع کرد که خوشبختانه شهرستان ما هم از این قافله عقب نماند.

حجت الاسلام اصغری، بیان کرد: در سال گذشته ما بیش از ۱۰ نفر حافظ قرآن کریم داشتیم و امسال نیز هشت نفر حافظ قرآن داریم، قبل از شیوع بیماری کرونا و مشکلات و معضلاتی که این بیماری به وجود آورد، ما در طول سال هر هفته چهارشنبه‌ها جلسه قرائت و مفاهیم قرآن و زیارت عاشورا برای کارکنان نیروی انتظامی شهرستان در محل فرماندهی این نیرو، برگزار می‌شد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی از حفظ قرآن تا شرکت در مسابقات قرآنی علاوه بر کارکنان، این برنامه‌ها را به خانواده‌های آن‌ها نیز گسترش داده‌ایم با هدف استفاده از بستر امن قرآن که خانواده‌ها نیز در حوزه قرآنی تربیت شوند.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی طرقبه شاندیز ضمن تشکر از رئیس اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز جهت اهدای جوایز و کمک‌های نقدی به حافظان و قاریان نیروی انتظامی، بیان کرد: کارکنان و پرسنل ما در مسابقات قرآن کریم اوقاف در رشته‌های مفاهیم قرآن در سال گذشته و امسال در هر مرحله ۲۰ تا ۲۵ شرکت کننده داشته‌ایم که رتبه‌ها و مقام‌های برتری نیز کسب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی مشکلاتی هم هست، تصریح کرد: مشکلی که ما در این شهرستان در بحث فعالیت قرآنی داریم، پراکندگی سکونت خانواده‌ها است که شرایط انجام بعضی فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را کمی سخت کرده است چون اکثر خانواده‌های بومی و ساکن این شهرستان نیستند، البته در طرقبه شاندیز پتانسیل، ظرفیت و علاقمندی خوبی وجود دارد ولی پراکندگی سکونت خانواده‌ها کمی کار را مشکل کرده است.

حجت الاسلام اصغری اظهار کرد: البته امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، کار خوبی که انجام شد فراهم کردن امکان حفظ تلفنی قرآن برای کارکنان نیروی انتظامی شهرستان بود که اساتید قرآنی مشخص شدند و با تماس تلفنی اساتید و خانواده‌ها محفوظات قرآنی آن‌ها تحویل اساتید قرآنی می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حفظ قرآن، خانواده‌ها از همه رده‌های سنی مشارکت دارند، در همین خانواده‌های کارکنان و پرسنل داریم افرادی را که فرزندان آن‌ها جزو نفرات اول مسابقات ترتیل نیروهای انتظامی در مسابقات کشوری هستند و خانواده‌هایی که دو فرزند آن‌ها حافظ ۲۰ جزء قرآن هستند.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی طرقبه شاندیز بیان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و خانواده‌های حافظان و قاریان قرآن و نیروی انتظامی شهرستان همراه با تقدیر و تشویق آن‌ها از دیگر برنامه‌های ما است.

خبرنگار: دوست حصار

image_printچاپ مطلب

Visits: 9