ازدواج سفید، یک زنگ خطر برای جامعه اسلامی
ازدواج سفید، یک زنگ خطر برای جامعه اسلامی

جشن اهدای جهیزیه ۵۰ زوج جوان در حسینیه ثارالله شهرستان تایباد برگزار شد.

جشن اهدای جهیزیه ۵۰ زوج جوان در حسینیه ثارالله شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اختر شرق، مولانا توکلی؛ امام‌جمعه اهل سنت تایباد در مراسم ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به ۵۰ زوج جوان شهرستان تایباد، با تبریک ازدواج آسان و آسمانی زوج‌های جوان تایبادی، از برگزارکنندگان این مراسم علی‌الخصوص نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار رجب‌زاده فرماندهی قرارگاه شهید قاجاریان تقدیر نموده و گفت: ازدواج نعمتی است که خداوند برای نوع بشر در نظر گرفته است. پیوند پدر و مادر (حضرت آدم (ع) و حضرت حوا) همه ما در بهشت توسط پروردگار جهان انجام گرفت و بعدازآن ازدواج سنت شد.

خداوند ازجمله نشانه‌های قدرت خود، آفرینش همسرانی از نفس‌های ما برشمرده است، به این دلیل که آرامش در کنار یکدیگر بگیرند.

خطیب جمعه تایباد اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) زن را آرامشی برای مرد و مرد را برای زن باعث آرامش دانستند و در تعبیر زیبای دیگری از قرآن، مرد را لباسی برای زن و زن را برای مرد لباس برمی‌شمارد. همان‌طور که لباس باعث زیبایی و پوشانیدن عیب و نقص انسان است، زن و مرد هم همین‌گونه هستند، آن‌ها کنار هم زیبا هستند.

امام‌جمعه تایباد با اظهار تأسف از بدعت مجردی در بین جوانان، علت آن را سوغات شوم غرب برشمرده و گفت: اینکه زن یا مرد جوان خانه مجردی می‌گیرند و ازدواج نمی‌کنند، خلاف قانون طبیعت و سنت الهی است. هیچ‌کس نباید پا بر روی این سنت بگذارد چراکه این کار خطر بسیار بزرگی است، مسئولین باید فکری به حال مجردی جوانان کنند.

برگزاری ازدواج‌های آسانی این‌چنین باید در کشور ترویج و تشویق شود. مشکلات ازدواج برای جوانان باید چاره‌اندیشی شود.

مولانا توکلی بابیان اینکه ازدواج سفید یک زنگ خطر برای جامعه اسلامی است، گفت: اسلام چنین قواعد و قوانینی ندارد، بلکه ما در حال تقلید از غرب هستیم. نگاهی به فاجعه‌ای که در غرب رخ‌داده نمی‌کنیم، به آمار سقط‌جنین، مواد مخدر و … در غرب نگاه کنیم، این فاجعه اگر‌ مراقبت نکنیم ممکن است برای جامعه اسلامی ما رخ دهد.

وی با تبریک به زوج‌های جوان گفت: شکر پروردگار را کنید که همسرانی نیکو به شما داد و ازدواج آسانی برای شما محقق کرد و امیدواریم در آینده فرزندانی صالح به شما خواهد داد تا نسل اسلام گسترش یابد. فلسفه ازدواج تکثیر انسانی است تا زمانی که نسل اهل ایمان بر زمین باشد، زمین آباد و پررونق خواهد بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10