ازدواج در استان خراسان رضوی صعودی شد
ازدواج در استان خراسان رضوی صعودی شد

میزان ازدواج‌های ثبت شده در استان خراسان رضوی در هشت ماهه نخست امسال با ۳۴ هزار و ۷۰۳ مورد رشد ۶.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

به گزارش اختر شرق؛ در هشت ماهه منتهی به آبان ماه امسال میزان ازدواج‌های ثبت شده در استان خراسان رضوی با وجود محدودیت‌های اعمال شده به خاطر ویروس کرونا افزایش و تعداد طلاق‌های انجام شده در این مدت کاهش یافت.

بنا بر این گزارش از ابتدای سال تا پایان آبان ماه مجموعا با ثبت ۳۴ هزار و ۷۰۳ واقعه ازدواج و ۱۲ هزار و ۱۴۳ واقعه طلاق در استان شاهد افزایش ۶.۷ درصدی در ازدواج و کاهش ۰.۴ درصدی طلاق بوده‌ایم که با توجه به سیاست‌های اجرایی در استان از جمله تشویق به ازدواج آسان و برگزاری جلسات مشاوره و آموزش‌های پیش از ازدواج این مهم محقق گردیده است.

این گزارش می‌افزاید بیشترین ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر ازدواج استان خراسان رضوی پس از مشهد با ۱۵ هزار و ۵۲۰ واقعه به شهرستان‌های نیشابور و تربت جام به ترتیب با دو هزار و ۶۲۲ و یک هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج اختصاص داشته و در همین مدت شش هزار و ۴۸۰ واقعه طلاق با هفت درصدی کاهش نسبت به هشت ماهه ابتدای سال قبل در مشهد و یک هزار و ۸۰ طلاق در نیشابور و ۵۳۶ واقعه طلاق نیز در شهرستان تربت حیدریه به ثبت رسیده است که بیشترین میزان طلاق در بین شهرستان‌های استان را شامل می‌گردد.

لازم به ذکر است؛ استان خراسان رضوی پس از تهران با اختصاص ۹.۲۸ درصد از کل وقایع ازدواج و ۱۰.۱۸ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده کشور در هشت ماهه ابتدای سال جاری رتبه دوم تعداد ازدواج و طلاق در کشور را دارا می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62