ارزیابی آخرین وضعیت معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان مه‌ولات
ارزیابی آخرین وضعیت معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان مه‌ولات

جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان مه‌ولات برگزار و آخرین وضعیت معین‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار شهرستان مه‌ولات در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در قالب اقتصاد مقاومتی گفت: تاکنون ۳۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا و ۳۵ فعالیت اقتصادی توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی با اشتغال‌زایی برای ۷۸۳ نفر به ثبت رسیده است.

مسعود رنجبر با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معین‌های اقتصادی فرهنگی گفت: در این راستا با ۳۴ فعالیت فرهنگی از جمله تجهیز خانه ورزش، توزیع مواد ضدعفونی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ۷۵ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

وی افزود: تا به امروز تعداد پنج صندوق خرد روستایی توسط معین‌های اقتصادی فرهنگی به ثبت رسیده و تعداد ۱۸ صندوق دیگر نیز در حال افتتاح یا انجام مقدمات ثبت هستند.

علی‌اکبر تقی‌نژاد رئیس دادگستری شهرستان مه‌ولات در ادامه این جلسه گفت: در شرایط امروز اقتصادی وظیفه همه حاکمیت حمایت از مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی است، در این راستا دستگاه قضایی شهرستان هم حمایت همه جانبه خود را از این مثلث اعلام می‌کند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی همچنین در ادامه این جلسه در خصوص مجموع فعالیت‌های اقتصادی تایید شده توسط این نهاد گفت: تعداد ۱۸ فعالیت اقتصادی توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان مه‌ولات تایید شده است.

علی‌اکبر لبافی افزود: یک فعالیت اقتصادی توسط دهیاری روستای علی‌آباد علیا مه‌ولات در حوزه جوراب‌بافی، سه فعالیت توسط تولیدکننده محصولات کشاورزی و زراعی روستای خیرآباد در حوزه دامداری داشتی و پرواری، یک فعالیت توسط شرکت تعاونی تولیدی پوشاک گل یاس مه‌ولات در حوزه تولید پوشاک، یک فعالیت توسط شرکت زرین زعفران مشرق زمین در حوزه انبار بورس پسته و یک فعالیت اقتصادی توسط شرکت طوس مسیر در حوزه تولید ماسک در مرحله تایید شده بهره‌برداری در نهاد مردمی قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که شهرستان وجود دارد انتظار بیشتری در خصوص ارتقا شاخص‌های مد نظر از این شهرستان می‌رود.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت دامپروری و کشاورزی طوس داشت گفت: در بخش صنعت چاپ و کشاورزی فعالیم و در ماه‌های اخیر بین ۵۰ تا ۶۰ نفر افزایش نیرو داشته‌ایم.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم بسته‌بندی و صادرات انار را در شهرستان مه‌ولات انجام بدهیم.

نماینده شرکت تعاونی ارغوان مه‌ولات نیز با بیان اینکه در شهرک صنعتی بنا داریم تعدادی دیگر را به نیروهای خود اضافه کنیم، خاطر نشان کرد: مشکلاتی از جمله تاخیر در صدور کد بهداشتی در مسیر فعالیت ما وجود دارد که امیدواریم توجه شود.

نماینده شرکت زرین زعفران مشرق زمین به عنوان یکی دیگر از معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان مه‌ولات همچنین در این جلسه گفت: در خصوص زنجیره تولید پسته امسال آموزش‌های آنلاین را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خراسان رضوی در مرز رسیدن به قطب اول تولید پسته در ایران قرار دارد لذا می‌طلبد به این بازار توجه بشود.

در ادامه نماینده شرکت تولیدات طبیعت بنیان پارسه با اشاره به اینکه نوسان قیمت‌ها همچنان وجود دارد و این می‌تواند تمرکز شرکت را بگیرد، اظهار کرد: از ظرفیت جلسات بررسی عملکرد معین‌ها می‌توان برای گسترش فعالیت‌های محلی استفاده کرد.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت طوس مسیر ضمن ارائه گزارشی از مجموع اقدامات انجام شده خاطر نشان کرد: در تولیدات ماسک اقداماتی را انجام داده‌ایم که اشتغال‌زایی را به دنبال داشته است.

وی متذکر شد: تصفیه فاضلاب شهر یکی دیگر از اقدامات این شرکت است که در صورت موافقت وزارت نیرو اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

معین اقتصادی علی‌آباد علیا نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: اقداماتی از جمله تجهیز خانه ورزش و تولید ماسک اقدامات فرهنگی هستند که تاکنون در این راستا انجام شده است.

همچنین معین اقتصادی علی‌آباد سفلی در این جلسه دوخت قالیچه بلوچ را یکی دیگر از ظرفیت‌های روستای علی‌آباد سفلی دانست و اظهار کرد: نان‌های محلی قابل توجهی توسط بانوان روستا تهیه می‌شود که برای مقطعی تعدادی اشتغال ایجاد کرد.

در ادامه این جلسه دهیار روستای خوش‌دره با بیان اینکه در حوزه دام سبک و سنگین اقداماتی را انجام داده‌ایم که برای ۱۵ نفر در آینده اشتغال ایجاد خواهد کرد، گفت: در حوزه گردشگری در حال ساخت یک مکان بوم‌گردی هستیم و راه‌اندازی کارگاه مبل و قالی‌بافی در دستور کار ما قرار دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2