اختلاف ۴ مترمربعی میانگین سرانه فضاهای آموزشی خراسان رضوی با پیش‌بینی استاندارد سند تحول بنیادین
اختلاف ۴ مترمربعی میانگین سرانه فضاهای آموزشی خراسان رضوی با پیش‌بینی استاندارد سند تحول بنیادین

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در آیین افتتاحیه آموزشگاه خیر ساز زنده‌یاد حاج محمدقاسم قاضی در قوچان گفت: میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان ۴/٣مترمربع است و این در حالی است که این میانگین در سطح کشور ۵/٣ مترمربع است، پیش‌بینی استاندارد فضای آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز ٨/٣ مترمربع می‌باشد.

به گزارش اختر شرق؛ قاسمعلی خدابنده، مدیرکل این سازمان در آیین افتتاحیه آموزشگاه خیر ساز زنده‌یاد حاج محمدقاسم قاضی در قوچان مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را به لحاظ کمیت و کیفیت پروژه‌های احداثی در سطح کشور پیشتاز برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار ۶٠٠ خیر نیک‌اندیش عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هستند، در سال‌های اخیر نیز شاهد حضور پررنگ بانوان خیر در امر پسندیده مدرسه‌سازی بوده‌ایم.

 وی از اختلاف چهار مترمربعی میانگین سرانه فضاهای آموزشی خراسان رضوی با پیش‌بینی استاندارد سند تحول بنیادین خبر داد و تصریح کرد: میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان ۴/٣مترمربع است و این در حالی است که این میانگین در سطح کشور ۵/٣ مترمربع می‌باشد، پیش‌بینی استاندارد فضای آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز ٨/٣ مترمربع می‌باشد.

خدابنده بیان کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جاری یک هزار و ٣۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسید، در حال حاضر نیز بیش از ۵۰۰ پروژه در سطح استان در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی پیشرفت و توسعه پایدار جوامع را با توجه ویژه به آموزش‌وپرورش میسر دانست و خاطرنشان کرد: لذا تربیت نسلی مؤمن، صادق، قانون‌مدار و درست‌کار نیازمند توجه ویژه به مدرسه و فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی افزود: همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس در جهت جلوگیری از وقفه آموزشی و استمرار فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان زحمات زیادی را کشیدند که شایان تقدیر است.

این مقام مسئول آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان را رو به افزایش برشمرد و تأکید کرد: می‌بایست با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود نسبت به شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اقدام نمود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در پایان گفت: با توجه به واکسیناسیون ٧٠ درصدی دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله استان، مدارس متوسطه دوم از نیمه آبان ماه و مدارس متوسطه اول استان از ابتدای آذرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند نمود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41