اختصاص ۴۲۵۰ هکتار از اراضی جوین به کشت چغندر
اختصاص ۴۲۵۰ هکتار از اراضی جوین به کشت چغندر

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: با توجه به سهمیه ابلاغی کشت ۴۰۰۰ هکتار چغندر قند در شهرستان جوین، ۴۲۵۰ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص یافت.

علیرضا هاشم آبادی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با تاکید بر اینکه چغندرقند جزء گیاهان یک ساله است که هر ساله در اردیبهشت ماه اکثرا به صورت مکانیزه در این شهرستان کشت می شود و برداشت آن از ۱۵ شهریور آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد، گفت: چغندر قند به عنوان محصول استراتژیک است و کشت چغندرقند در شهرستان ها مطابق سهمیه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفته و علی رغم سهمیه چهار هزار هکتاری به شهرستان جوین، ۴۲۵۰هکتار از اراضی قابل کشت این شهرستان در سال جاری به کشت چغندر قند اختصاص یافته است.

هاشم آبادی با بیان اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصول چغندر قند خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته  4355 هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان به چغندرقند اختصاص یافت که از این میزان ۲۱۷۷۵ تن محصول چغندر تولید شده است.

وی ادامه داد: توجه به توصیه های فنی مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت این محصول و رعایت اصول فنی کشت از سوی کشاورزان مهمترین عوامل افزایش تولید چغندر قند و رغبت بیشتر کشاورزان به تولید این محصول است.

هاشم ابادی با بیان اینکه میانگین برداشت در سال گذشته ۵۰ تن در هکتار بود و شرایط خوب بارندگی این میانگین را امسال به حدود ۶۰ تن در هر هکتار رسانده است، عنوان کرد: با توجه به ۴۲۵۰هکتار سطح زیر کشت و بنا بر برداشت میانگین در هر هکتار ۶۰ تن محصول پیش بینی میشود امسال حدود۲۵۵هزار تن چغندر در  برداشت شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8