احیای کوره‌های آجرپزی روستای مهدی آباد شهرستان رشتخوار
احیای کوره‌های آجرپزی روستای مهدی آباد شهرستان رشتخوار

معاون مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید به همراه، مدیر عامل بنیاد خیریه امید و کارشناس تسهیلات صندوق استان خراسان رضوی با سفر به شهرستان رشتخوار از کوره‌های آجرپزی روستای مهدی آباد بازدید به عمل آورند.

به گزارش اختر شرق؛ معاون مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید به همراه نوروزی، مدیر عامل بنیاد خیریه امید و مسرور کارشناس تسهیلات صندوق استان خراسان رضوی با سفر به شهرستان رشتخوار از کوره‌های آجرپزی روستای مهدی آباد بازدید به عمل آورند.

کوره‌های آجرپزی روستای مهدی آباد چندین سال است که غیرفعال است و با حمایت صندوق کارآفرینی امید بزودی شاهد احیای مجدد کوره‌ها و اشتغال پایدار خواهیم بود.

در این سفر جلسه‌ای با مهندس عرب، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان رشتخوار و همچنین دهیاران و زنبورداران روستای احمد آباد و کوره داران روستای مهدی آباد برگزار شد.

در این جلسه مهندس عرب ضمن اشاره به ظرفیت‌های زنبور داری و تولید عسل در روستای احمد آباد اشاره کرد و همچنین به مشکلات ایجاد شده در نتیجه تعطیلی تعداد حدود ۲۵ کوره آجرپزی روستای مهدی آباد و بر ضرورت احیای مجدد این کوره‌ها تاکید کرد.

در ادامه راه چمنی، به فواید و ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در طرح‌های هر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی پرداخت و با توجه به‌عدم توانایی ارائه ضامن معتبر، تنها راه احیای مجدد این کوره‌ها را ایجاد صندوق‌های خرد محلی دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و صدور مجوز‌های لازم برای گازی کردن این کوره‌ها در آینده‌ی نزدیک شاهد فعالیت مجدد و ایجاد اشتغال پایدار در این کوره‌ها باشیم.

یوسفی مقدم رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات سفر سرکارخانم کشاورز مدیریت محترم توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید بر آمادگی صندوق شهرستان جهت انجام هرچه سریعتر امور مربوط به تشکیل صندوق‌های خرد محلی روستای مهدی آباد و همچنین طرح هر روستا یک محصول در روستای احمد آباد و سایر تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اشتغال‌زایی این شهرستان تاکید کرد.

در ادامه جلسه نوروزی، مدیر عامل بنیاد خیریه امید در خصوص فعالیت‌های این بنیاد توضیحاتی را ارائه داد.

در پایان از حوزه علمیه خواهران شهرستان رشتخوار و طرح کارگاه بسته‌بندی و فرآوری خشکبار در ناحیه‌ی صنعتی رشتخوار بازدید به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 46