احیای دریاچه بزنگان سرخس با همکاری دوستداران طبیعت
احیای دریاچه بزنگان سرخس با همکاری دوستداران طبیعت

رئیس اداره محیط‌زیست سرخس از احیا دوباره دریاچه بزنگان با همکاری جوامع محلی و همیاران طبیعت خبر داد.

رئیس اداره محیط‌زیست سرخس از احیا دوباره دریاچه بزنگان با همکاری جوامع محلی و همیاران طبیعت خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ موسی غلام‌زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای نجات دریاچه بزنگان از مرگ حتمی، گفت: در هفت ماه گذشته با همکاری خوب جوامع محلی، کشاورزان، همیاران طبیعت، و غیره موانع ورود روان آب‌ها، در اراضی اطراف شناسایی و با جمع‌آوری آن، مسیر آب به سمت دریاچه به سازی شد.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ارتفاع آب در دریاچه به ارتفاع ۴ متر رسیده، افزود: در راستای تأمین آب پایدارتری برای این اثر طبیعی، طرح مطالعاتی انتقال آب مازاد کشاورزان به دریاچه بزنگان مطرح که پس از تصویب و تخصیص اعتبارات ملی، عملیات لوله‌گذاری به مصافت ۱۵۰۰ متر با همکاری خوب اهالی انجام شد.

رئیس اداره محیط‌زیست سرخس با اشاره به سه منبع تأمین آب دریاچه اضافه کرد: چشمه گل بی‌بی، چین کلاغ و چشمه‌های کف دریاچه تنها منابع تأمین آب این اثر طبیعی در خراسان بزرگ است که به علت خشک‌سالی‌های مداوم سال‌های گذشته افت شدیدی داشته اند.

غلام‌زاده تصریح کرد: هم‌اکنون آب مازاد استخرهای کشاورزان و چشمه آسیا که امسال از دبی بالایی برخوردار است، چهره دیگری از دریاچه را به بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد، به‌طوری‌که موج پرآبی در سطح آن به عینه مشاهده می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست سرخس از آخرین اقدامات انجام‌شده در بحث زیرساخت‌های گردشگری پیرامون دریاچه بزنگان خبر داد و افزود: با استفاده از اعتبارات تملک دارایی و باهدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تعدادی آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، جدول‌گذاری، تعمیر معابر، درخت‌کاری و…انجام‌شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17