احیای دانشگاه پیام نور رشتخوار در هفته دولت
احیای دانشگاه پیام نور رشتخوار در هفته دولت

فرماندار رشتخوار از احیای دانشگاه پیام نور رشتخوار با پیگیری مسئولین و نماینده مردم رشتخوار وخواف در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه رشتخوار خبر داد و گفت: این دانشگاه که دو سال دانشجو جذب نمی‌کرد اما در حال حاضر در سه رشته احیا شد و از امسال دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش اختر شرق؛ حسین باهوش در جمع مردم و مسئولان در فرمانداری شهرستان رشتخوار با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق راهبرد اصلی را دنبال کردیم که اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و نیازهای مورد نیاز از جمله تامین آب شرب بود که امسال در هفته دولت در بخش‌های دولتی و خصوصی تعداد ۶۴ پروژه بااعتبار ۴۳میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در این شهرستان تعداد سه پروژه درحوزه‌های عمرانی با اعتبار دو میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار رشتخوار گفت: در هفته دولت در سطح شهرستان رشتخوار سایت اداری شهرستان رشتخوار با همت استاندار، خراسان رضوی و مسولین ۱۵میلیارد تومان بعد از ۱۶ سال بالا تکلیفی به این سایت اختصاص یافت که با این اعتبار تکمیل این پروژه بزرگ اداری شروع می‌شود.

وی از اجرای آسفالت در مناطق روستایی شهرستان رشتخوار خبر داد و تصریح کرد: در آسفالت ریزی وجذب قیر در استان، با ۷۰ هزار متر آسفالت در استان کسب رتبه اول را داریم. وی از حل مشکل ساخت و ساز در شهرک فرهنگیان رشتخوار بعد از ده سال خبر داد.

فرماندار شهرستان رشتخوار همچنین از پهن کردن چمن مصنوعی در چهار روستا برای رونق ورزش در سطح شهرستان رشتخوار خبر داد و عنوان کرد: چمن مصنوعی در سطح ۱۱ روستای دیگر شهرستان درروزهای آینده گذاشته می‌شود.

باهوش با اشاره به رونق اشتغال در رشتخوار اظهار امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده در حوزه صنعت امسال برای فولاد بیش از ۵۴۰میلیارد تومان اختصاص یافته که بازار اشتغال و کار را در شهرستان متحول کرده و بیکاری را خواهد کاست.

وی از آغاز به کار گازرسانی هفت روستا جنگل که پیشرفت ۵۰ درصدی دارد خبر داد و گفت: از اجرای این پروژه گازرسانی تعداد ۵۳۰ خانوار و دو هزار نفر جمعیت بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار رشتخوار با اشاره به پیگیری‌های متعدد در حوزه آب شرب شهرستان، خاطرنشان کرد: از آنجا که بحرانی‌ترین دشت استان رشتخوار است تعداد دو چاه در شهرستان از جمله مجتمع الغدیر و ثامن الائمه حفر و مشکل کمبود آب شرب در این مناطق حل شد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 10