احتمال موج شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان تایباد
احتمال موج شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان تایباد

رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با کروناویروس تایباد گفت: در صورت عدم همراهی مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی، ممکن است با موج شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان مواجه شویم.

محسن سیاح، در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با تقدیر از همراهی مردم تایباد در طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: از ابتدای سال جدید مردم تایباد در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری خوبی داشتند و از روند رو به رشد بیماری جلوگیری شد، اما متاسفانه این روزها شاهد هستیم که همشهریان نسبت به این بیماری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمی بی تفاوت شدند که این مسئله نگران کننده است.

رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با کروناویروس تایباد، ادامه داد: نگرانی ما از فعالیت ها مردم در این روزها کاملا جدی است و ممکن است در تلاش کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری با ادامه این روند تحت تاثیر قرار گیرد و شاهد اوج گیری بیماری باشیم. لذا تاکید می کنم مردم عزیز و اصناف با تبعیت از توصیه های وزارت بهداشت در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی، همراهی کنند تا شهرستان با کمترین خسارت از این بیماری عبور کند.

فرماندار تایباد خطاب به اصناف شهرستان ابراز کرد: تمام اصنافی که بر اساس طرح فاصله گذاری هوشمند آغاز به‌کار نمودند باید در سامانه مربوطه ثبت نام کنند و پروتکل های وزارت بهداشت را اجرا نمایند. رعایت این پروتکل ها جهت تداوم فعالیت های اقتصادی در کنار مبارزه با بیماری کرونا است و اگر ببینیم واحد صنفی نسبت به رعایت این پروتکل ها بی تفاوت است، قطعا به جهت حفظ سلامت جامعه با وی برخورد خواهد شد.

سیاح در خصوص کانون های شیوع بیماری در تایباد اظهار کرد: متاسفانه سه نقطه شهر تایباد، کاریز و چهاربرجی کانون شیوع ما هستند و اکثر مراجعات از این سه نقطه انجام می شود، لذا تقاضا می شود تمام مردم عزیز شهرستان به ویژه شهروندان این سه منطقه رعایت بیشتری در طرح فاصله گذاری اجتماعی نمایند و از ترددهای غیر ضروری اجتناب نمایند.

وی افزود: چنانچه نیاز به تردد وجود دارد، از ملزومات بهداشتی نظیر ماسک و دستکش حتما استفاده کنند و نسبت به رعایت توصیه وزارت بهداشت جدی باشند.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 8