اجرای پایگاه نوآوری پروژه ارتقاء امنیت غذایی در بخش کدکن تربت حیدریه
اجرای پایگاه نوآوری پروژه ارتقاء امنیت غذایی در بخش کدکن تربت حیدریه

رئیس جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه از اجرای پایگاه نوآوری پروژه ارتقاء امنیت غذایی در بخش کدکن این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ رئیس جهاد کشاورزی بخش کدکن در این باره گفت: درراستای افزایش کمی و کیفی افزایش ضریب خوداتکایی گندم دیم (امنیت غذایی) این پروژه در روستای نوزه در سطح ۳۰۰ هکتار اجرا خواهد شد که تاکنون ۸۰ هکتار از پروژه اجرا شده است. عباس عباسیان، گفت: در این پروژه زراعت گندم و حبوبات دیم با استفاده از دستگاه بذرکار و استفاده از ارقام اصلاح شده و مکانیزه با رعایت تناوب مناسب زراعی انجام خواهد شد. هدف از اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در بخش کدکن پایداری و افزایش تولید، افزایش درآمد بهره برداران، جایگزینی تناوب زراعی، استفاده از ارقام پربازده و اجرای کشاورزی حفاظتی است.

عباسیان عنوان کرد: افزایش تولیدات دیم طی یک برنامه پنج‌ساله به صورت پایدار و توسعه کشاورزی حفاظتی در دیم زارها به عنوان نسخه نجاتبخش مزارع دیم با توجه به تغییرات اقلیمی، تنوع بخشی به محصولات، ارقام کشت شده در دیم زارها، انتقال دانش فنی، تکنولوژی‌های نوین، یافته‌های تحقیقاتی به مزارع و افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان از اهداف پروژه ارتقای امنیت غذایی است.

در این پروژه مقایسه طرح مشارکتی تراکم مناسب کشت در چهار سطح ۵۵، ۷۵، ۹۵ و ۱۱۵ کیلوگرم بذر گندم نیز اجرا شده است. همچنین کشت مخلوط نخود علوفه ای، خلر و جو نیز در سطح سه هکتار در این پایگاه انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Views: 128