اجرای قلع و قمع در ۱۷٫۵ هکتار و حدود ۵۰ مورد دور دیوار در دهشک مشهد
اجرای قلع و قمع در ۱۷٫۵ هکتار و حدود ۵۰ مورد دور دیوار در دهشک مشهد

تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در ۱۷٫۵ هکتار و حدود ۵۰ مورد قلع و قمع و اعاده به وضع سابق در دهشک مشهد اجرا شد.

به گزارش اختر شرق؛ معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد شهرستان مشهد در این باره گفت: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی‌– اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.

وی ادامه داد: از این رو سازمان امور اراضی کشور صیانت از زمین‌های کشاورزی را به‌عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در جهت حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌ها محافظت کند.

امید طهماسبی زاده بیان کرد: دراجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اراضی شهرستان مشهد اکیپهای نظارتی به صورت مستمر از مناطق مختلف بازدید می‌کنند در صورت تخلف اخطار داده و در صورت‌عدم بازگشت به وضع سابق باید با هماهنگی واحدهای مربوطه قلع و قمع و تخریب دیوارکشی‌های غیر مجاز و بدون مجوز هر چه سریعتر انجام گیرد.

مدیر جهاد شهرستان مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا قلع و قمع در ۱۷٫۵ هکتار و حدود ۵۰ مورد دور دیوار در دهشک مشهد اجرا و به وضع سابق اعاده گردید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 78