اجرای فاز سوم طرح هوشمندسازی مدارس در استان خراسان رضوی
اجرای فاز سوم طرح هوشمندسازی مدارس در استان خراسان رضوی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از فرآیند اجرایی فاز سوم طرح هوشمندسازی مدارس شهری و روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به هماهنگی‌های صورت پذیرفته در راستای اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: در فاز سوم طرح هوشمندسازی مدارس خراسان رضوی، تاکنون شرایط اتصال به شبکه ملی اطلاعات برای ۸۶ مدرسه شهری و روستایی که امکان دریافت خدمات اینترنت ثابت را نداشته اند، از طریق اپراتور ثابت، فراهم آمده و سرویس ویژه هوشمندسازی مدارس برای آن‌ها راه اندازی شده است؛ همچنین تعداد ۱۱۴ مدرسه روستایی دیگر نیز جهت دریافت خدمات اینترنت، از طریق اپراتورهای سیار در حال راه اندازی هستند.

دلگیر بیان کرد: در حال حاضر، از مجموع سه فاز اجرایی طرح هوشمندسازی، تعداد ۱۸۰۴ مدرسه شهری و ۲۷۲۳ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و سرویس اینترنت ویژه مدارس برای آن‌ها برقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان خاطرنشان کرد: اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات از جمله اقدامات مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت بهره مندی دانش آموزان استانی از آموزش‌های راه دور، در قالب طرح هوشمندسازی مدارس در دست اقدام است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1