اجرای طرح همیار خانواده در زادگاه خاتم‌الشعرای ایران
اجرای طرح همیار خانواده در زادگاه خاتم‌الشعرای ایران

رئیس مجمع مشورتی زنان تربت‌جام از اجرای طرح همیار خانواده در روستای لنگر از توابع بخش مرکزی خبر داد.

رئیس مجمع مشورتی زنان تربت‌جام از اجرای طرح همیار خانواده در روستای لنگر از توابع بخش مرکزی خبر داد.

فریبا دلشادی رئیس مجمع مشورتی زنان تربت‌جام که صبح امروز در روستای لنگر حضور داشت در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: توجه به روستاهای، کم برخوردار از اولویت‌های این طرح است و تلاش می‌کنیم خدمات متنوعی به بانوان روستایی انجام شود.

وی به اهداف این طرح در روستا اشاره کرد و افزود: مجموعه خدمات پزشکی، اسلایدهای تخصصی بانوان شامل مشاوره خانواده، تربیتی، طب اسلامی، مذهبی، کسب‌وکار، کارگاه آموزشی و مهارت‌های زندگی برای بانوان ارائه خواهد شد تا با ارائه خدمات موردنظر بتوانیم کلاس‌های متنوع همراه با کسب‌وکار نسبت به نیاز مردم همان روستا ایجاد کنیم.

رئیس مجمع مشورتی زنان تربت‌جام در ادامه اظهار داشت: به‌زودی کلاس‌های مهارت‌آموزی همچون خیاطی و قالیبافی در این روستا فعال خواهد شد تا با تسهیلات مناسب بتوانیم در توانمندسازی بانوان کمک نماییم.

وی توصیه کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی این روستا که دارای پیشینه تاریخی قوی فرهنگی که زادگاه خاتم‌الشعرای ایران عبدالرحمان جامی و آرامگاه سید قاسم انوار از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است ضروری است کلاس‌های فرهنگی برای بانوان روستا در نظر گرفته شود که خلأ کلاس‌های فرهنگی در روستا مشهود است.

فریبا دلشادی در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح با پیگیری مجمع مشورتی زنان، کمیته بانوان فرمانداری و مجمع معتمدین پیروان ولایت شهرستان، رابط بانوان بخش مرکزی و با همکاری دانشکده علوم پزشکی در محل مسجد صاحب‌الزمان روستا به مدت یک روز ویژه بانوان روستا ارائه گردید.

گفتنی است، امام‌جمعه محترم شهرستان تربت‌جام حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جواد طاهری‌ ضمن بازدید از روند اجرای طرح رهنمودهای لازم را ارائه نمودند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14