اجرای طرح رایگان ویزیت خانگی بیماران روان در بیمارستان روان‌پزشکی ابن‌سینا مشهد
اجرای طرح رایگان ویزیت خانگی بیماران روان در بیمارستان روان‌پزشکی ابن‌سینا مشهد

مدیر بیمارستان روان‌پزشکی ابن‌سینا از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برای بیماران روانی که نیاز به خدمات مستمر درمانی دارند تیم درمانی برای معاینه، تحویل دارو و اقدامات مددکاری از این مرکز به منزل بیمار اعزام می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مهری با اشاره به اینکه اعزام تیم پزشکی به منازل بیماران روان به‌صورت هفتگی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمارانی که مشمول دریافت این خدمت هستند، توسط پزشکان مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند و به دلیل شدت بیماری نیاز به پیگیری‌های مستمر دارند.

وی ضمن بیان اینکه برای ویزیت خانگی بیماران، رضایت خانواده و نشانی دقیق منزل برای اعزام تیم درمانی ضروری است، بیان کرد: َروانشناس، مددکار و پرستار، اعضای تیم ویزیت خانگی را تشکیل می‌دهند که هرکدام مسئولیت به خصوصی دارند.

مدیر آموزشی پژوهشی و درمانی ابن‌سینا بابیان اینکه ویزیت خانگی با هماهنگی قبلی و به‌صورت مستمر در یک سال انجام می‌شود، عنوان کرد: در دوره اول هر دو هفته یک‌بار و به‌مرور با توجه به شرایط بیمار زمان معاینات تغییر می‌کند.

دکتر مهری با اشاره به اینکه مددکاری و باز توانی برای برگشت بیمار به جامعه از دیگر اقدامات این تیم درمانی است، گفت: پرستار تیم نیز نحوه مصرف داروها و بررسی علائم حیاتی بیمار را به خانواده آموزش می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات درمانی در منزل قدمت طولانی دارد، بیماران زیادی از این خدمات استفاده کرده‌اند که این آمار در شش ماه نخست سال جاری برای ۴۵ بیمار و در سه ماه فصل پاییز نیز ۲۳ بیمار است.

image_printچاپ مطلب

Views: 67