اجرای طرح دیوارنویسی با مضمون ایثار و شهادت در تربت حیدریه
اجرای طرح دیوارنویسی با مضمون ایثار و شهادت در تربت حیدریه

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سخنان گرانبهای مقام معظم رهبری در حوزه ایثار و شهادت بر روی دیوارهای سطح شهرستان تربت حیدریه نگاشته شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد حسینعلی زاده ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در خصوص زنده نگهداشتن یاد شهدا در جامعه گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مقدس ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جوان هنر خوشنویسی است که در این برهه از زمان احساس می‌شود باید با جوانانبا زبان هنر صحبت کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: ماندگارترین کار به طور متوالی شناسایی برخی از اماکن جهت نوشتن سخنان گران‌بهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که در وصف شهدا و خاندان مطهر آنان مطالبی را بیان کرده‌اند که این فرهنگ باعث می‌شود تا جوانان امروز ما با رویت و مطالعه آن سخنان ارزش شهید و شهادت را بیشتر درک و در جهت رهروی از راه آنان گام‌های موثری را بردارند.

حسینعلی زاده گفت: بهترین راه شناخت شهدا و خاندان مطهر شهدا همین خطاطی و هنر خوشنویسی، دیوارنویسی و نقاشی دیواری می‌باشد که به فضل الهی در سطح شهرستان و گلزار ۲۰۰ آلاله سرخ بهشت عسکری به متراژ ۳۳۰ متر در وصف شهدا دیوارنویسی و نقاشی دیواری انجام شد.

لازم به ذکر است؛ شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی است که در ۱۴۵ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پروند ۶۷۵ شهید، یک هزارو ۶۶۷ جانباز و ۱۴۲ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8