اجرای شفافیت در مجلس، باید مطالبه‌ی جدی مردم از کاندیداها باشد
اجرای شفافیت در مجلس، باید مطالبه‌ی جدی مردم از کاندیداها باشد

مرتضی کامل نواب گفت: نواب کامل بابیان این مطلب که اجرای شفافیت در مجلس، باید مطالبه‌ی جدی مردم از کاندیداها باشد، گفت: اصلی‌ترین مسئله‌ی کشور حوزه‌ی اقتصادی (کلان و خرد) و معیشت مردم است و کشور به دلیل بزرگی دولت متأثر از وضعیت دولت است.

به گزارش اختر شرق؛ سومین جلسه معرفی و شناخت نامزدهای دوره یازدهم با حضور سه کاندیدا آقایان مرتضی کامل نواب، حمید کفش کنان و نجمه خدادادی از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همت جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین برگزار شد.

مرتضی کامل نواب مدرس دانشگاه و دبیر کل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله در آستانه‌ی گام دوم انقلاب، کارآمدی است، تصریح کرد: دو قدم برای رسیدن به تراز آرمان‌هایی که انقلاب برای کشور ترسیم کرده، انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: اگر آگاهانه و مسئولانه وارد انتخابات مجلسی شویم که اثبات کارآمدی نظام را سرلوحه قرار دهد و از حواشی دوری کند می‌توانیم به تراز آرمان‌هایی که انقلاب برای کشور ترسیم کرده برسیم.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه مجلس دو مأموریت تقیین و نظارت دارد که در هر دو حوزه اشکالات بنیادی وجود دارد، عنوان کرد: در مجلس دهم بدترین سنوات را در ۱۰ سال گذشته داشتیم، مجلسی می‌تواند نظارت‌کننده باشد که ابتدا نظارت شونده (شفاف) شود.

نواب کامل بابیان این مطلب که اجرای شفافیت در مجلس، باید مطالبه‌ی جدی مردم از کاندیداها باشد، گفت: اصلی‌ترین مسئله‌ی کشور حوزه‌ی اقتصادی (کلان و خرد) و معیشت مردم است و کشور به دلیل بزرگی دولت متأثر از وضعیت دولت است.

وی با اشاره به اینکه در مسئله‌ی اقتصاد، بودجه‌بندی صحیح و پیش‌بینی درآمد پایدار، وظیفه‌ی دولت است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمود نقشه‌ی راه و اصلاح ساختار بودجه‌نویسی کشور مأموریت سازمان برنامه‌وبودجه است که توسط دولت رعایت نشده است.

دبیر کل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین بابیان اینکه از این موضوع که جوانان کشور را چه کسانی تربیت می‌کنند غفلت کرده‌ایم، اذعان کرد: نمونه‌اش مسئله‌ی کنکور و گردش مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی کتب کمک‌آموزشی است که می‌تواند شش هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: در موارد شش‌گانه‌ی سند تحول آموزش‌وپرورش ساحت هوشمندی و فناورانه باید اضافه شود و برای این منظور مهم‌ترین گلوگاه دانشگاه فرهنگیان است.

نواب کامل بابیان این مطلب که تحول در آموزش‌وپرورش باید توسط جوان انقلابی بانشاط و به تعبیر مقام معظم رهبری، اندیشمندان جوان صورت بگیرد، مطرح کرد: برای افزایش قیمت بنزین چاره‌ای نبود ولی شیوه‌ی اجرا بی تدبیرانه بود؛ مسئله قیمت بنزین نبود بلکه وارد شدن به آستانه‌ی واردات بنزین بود که می‌توانست برای کشور معضل اجتماعی درست کند.

دبیر کل جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین در پایان بابیان اینکه نمایندگی شغل نیست بلکه مأموریت است، گفت: چرا تعدد دوره برای بعضی نمایندگان وجود دارد؟ باید جانشین پروری انجام شود.

خبرنگار: امیرحسین علیپور

image_printچاپ مطلب

Visits: 205