اتصال نیروگاه خورشیدی داورزن به شبکه برق خراسان رضوی
اتصال نیروگاه خورشیدی داورزن به شبکه برق خراسان رضوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: دو نیروگاه خورشیدی بقاع متبرکه این شهرستان به شبکه برق خراسان متصل شد.

حجت‌الاسلام حسین خانی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: دو نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه امامزاده سید علی‌اکبر(ع) علی آباد و سید علی اصغر(ع) روستای ریوند به شبکه برق سراسری برق متصل شدند.

وی با اظهار اینکه عملیات احداث این دو نیروگاه در اسفند سال ۱۳۹۸ به پایان رسید و پس از طی مراحل اداری و عقد قرارداد فروش برق با شرکت برق به بهره برداری رسید.

وی با اظهار بیان اینکه ظرفیت تولید هر نیروگاه خورشیدی نصب شده ۳۰ کیلوات است بیان کرد: احداث و راه‌اندازی دو نیروگاه بهره برداری شده با مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان بوده که از محل وام قرض الحسنه سازمان اوقاف و امور خیریه تامین اعتبار شده است.

حجت الاسلام خانی با اشاره به اینکه مطابق قرارداد بین بقعه متبرکه با شرکت ساتبا، فروش تضمینی برق آغاز شده، افزود: درآمد حاصله به حساب همان بقعه متبرکه واریز خواهد شد و علاوه بر تولید انرژی پاک و اشتغال‌زایی  درآمدی پایدار برای آن نیز به حساب می آید.

وی با اشاره به توسعه این نیروگاه‌ها در بقاع متبرکه دیگر گفت: بقعه متبرکه امامزاده علی‌آباد در مرحله دوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مستعد شناخته شد و فاز دوم آن با ظرفیت ۳۰ کیلوات به زودی آغاز و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با تاکید بر ایرانی بودن پنل‌های خورشیدی خریداری شده گفت: در پروژه‌های اجرایی این اداره استفاده از ظرفیت‌های بومی و ملی مدنظر قرار داده شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12