آیین پرده برداری از اولین پروانه آزمایشگاه خوراک دام و طیور و شیلات استان در نیشابور
آیین پرده برداری از اولین پروانه آزمایشگاه خوراک دام و طیور و شیلات استان در نیشابور

اولین پروانه آزمایشگاه خوراک دام و طیور و شیلات استان خراسان رضوی در نیشابور با حضور معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، معاون امور عمرانی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، رئیس اداره صمت و اداره استاندارد مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگترین تشکل کشور در بخش کشاورزی و مطابق قانون، ارتقاء سطح دانش، بهبود عملکرد و افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را در اهداف و برنامه‌های خود دارد.

خسروی عنوان کرد: در راستای برون سپاری و تقویت بخش خصوصی، این سازمان در اجرای وظایف و اختیارات قانونی خود تاکنون ۱۷۰۰۰ عضو حقیقی از دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و نیز بیش از ۱۳۰۰ عضو حقوقی را برای نقش آفرینی و انجام امور تصدی‌گری حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ساماندهی نموده است.

وی تصریح کرد: همچنین این سازمان به موجب قانون تاسیس و دیگر قوانین و مقررات جاری، عهده دار بخشی از وظایف و خدمات عمومی و حاکمیتی از جمله صدور مجوزفعالیت‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و منابع طبیعی؛ رتبه‌بندی و مرجع انحصاری صدور پروانه اشتغال حرفه‌ای می‌باشد.

معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در اجرای این ماموریت نیز بیش از ۵۰۰ عضو حقوقی در قالب شرکت‌های مشاور و پیمانکار و ۳۵۰۰ عضو حقیقی را در قالب کارشناسان ناظر و مشاور، پیمانکاران، کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، مسئولین فنی واحدهای تولیدی، مسئولین فنی واحدهای گیاه‌پزشکی، مسئولین فنی آزمایشگاه‌های تجزیه خوراک دام و آزمایشگاههای خاک شناسی، رتبه‌بندی و تایید صلاحیت نموده است.

وی ادامه داد: همچنین مراکز خدمات فنی وتخصصی را با هدف نهادسازی و ایجاد شبکه غیر دولتی برای ارائه مشاوره فنی به متقاضیان و نیز انجام امور تصدی گری‌های دستگاه‌های اجرایی در سطح دهستان‌ها با تابلوهای متحد الشکل راه اندازی نموده است که تاکنون ۱۱۰ مرکز با اخذ مجوز و تحت نظارت سازمان در استان مشغول فعالیت هستند.

خسروی خاطرنشان کرد این مراکز به صورت تخصصی با عنوان «مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی» بستر مناسبی برای حضور دانش آموختگان کشاورزی در صفوف اولیه تولید و به شکل کاملا تخصصی و هدفمند و برای اهدافی نظیر گسترش خدمات فنی و مهندسی، اشاعه و ترویج علوم روز کشاورزی به بهره برداران، ارائه خدمات مطمئن، خدمات مکانیزاسیون و امور اجرایی و نظارتی سازمان‌های مرتبط تشکیل، راه اندازی و در حال توسعه یافتن است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این مراسم با بیان این که ۲۰ درصد توزیع نهاده‌های استان در نیشابور اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: دو راهبرد برای افزایش امر تولید در حوزه دامپروری داریم یکی اصلاح نژاد دام و دیگری جایگزینی نژادهای برتر و پر تولید مانند نژاد سمینتال بجای دام‌های بومی که درنیشابوردر این دو مورد بسیار خوب کار شده است.

محمد علی فرهمند راد با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه ورود بسیار خوبی کرده‌اند و کمک شایانی در این امر داشته اند، اظهار کرد: این حق مسلم دامدار و تولید کننده است که محصول مصرفی دارای استاندارد را استفاده نماید تا شاهد تولید مطلوب باشد و در این راستا اولین پروانه بهره برداری آزمایش و آنالیز خوراک دام و طیور و شیلات در استان با مجوز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای شرکت پارت آزما شهرستان نیشابور با امکانات و تجهیزاتی بسیار خوب و مدرن صادر شده است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم از مجوز شرکت توسط معاون آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی پرده برداری شد.

خبرنگار: زهرا بتوئی

image_printچاپ مطلب

Visits: 117