آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر برگزار شد
آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر برگزار شد

با حضور سردار تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی آیین تکریم ومعارفه فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ با حضور سردار تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی آیین تکریم ومعارفه فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر برگزار شد.

در این مراسم که منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و جمعی از اعضای شورای اداری حضور داشتند مسلم ساقی فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان با بیان اینکه دشمنان در برهه های مختلف برای کشور نا امنی ایجاد نمودند اظهار کرد: امنیت یک مقوله واقعی و ملموس است و احساس امنیت مهمتر از امنیت است و در مواقعی مردم ما این مهم را حس نمودند.

وی خاطرنشان کرد: احساس امنیت یک برداشت و امر ذهنی و ریشه در اعتقادات مذهبی و دینی اخلاقی و فرهنگی هر قشر مردم یک جامعه نهفته است.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه امنیت یک امر تجربه نا پذیر است، تصریح کرد: امنیت فردی، امنیت عمومی امنیت اجتماعی و امنیت ملی به عنوان یکی از ضروریات زندگی بشری محسوب می شود  که اگر امنیت نباشد هیچ چیزی نداریم

وی افزود: در مقوله  امنیت موضوع عدالت مورد توجه وتاکید است وازاینرو امنیت یک حق عمومی است که برای همه اقوام وهمه زبانها وحتی فرد غیر مسلمان باید از امنیت برخوردار باشد.

رئیس شورای تامین شهرستان کاشمر گفت: پلیس همیشه همراه و پناه گاه مرد م بوده و فلسفه وجودی پلیس و نیروی انتظامی آسایش مردم و آرامش در محیط کار وزندگی است .

مسلم ساقی تصریح کرد: مردم با مواجه با پلیس باید احساس آرامش و امنیت و محبت کنند و نیروی انتظامی  با مردم در کنار مردم و پشت سر مردم حرکت می کند

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی از مقوله هایی است که بر عهده نیروی انتظامی است خاطرنشان کرد : سه خصوصیت ایمان به خدا اقتدار در برابر مجرمان ،و هوشیاری از ویژگیهای بارز نیروی انتظامی و پلیس است

فرماندار کاشمر گفت: پلیس جامعه محور باید باشد و امنیت بدون مردم معنی ندارد و مردم با مشارکت خود و تعامل با نیروی انتظامی امنیت را تولید و نهادینه می کنند

وی با تقدیر از زحمات بیش از شش سال خدمت سرهنگ باقری در شهرستان کاشمر گفت: سرهنگ باقری یک نیروی حرفه ای، وظیفه شناس، متعهد و دغدغه مند و مقتدر با روحیه میدانی و عملیاتی است که برای اقدامات اثربخش در جهت  امنیت پایدار منطقه  در مدت خدمت خود در شهرستان تلاش نموده است

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در شهرستان در یک فضای همراه با همدلی، وحدت و هم افزایی موضوعات مربوط به حوزه امنیت شهرستان براساس خرد جمعی و نظرات کارشناسی تصمیم گیری شده است خواستار  راه اندازی کلانتری ۱۴ در شهرستان و تجهیز و تقویت پلیس های تخصصی به‌ویژه پلیس فتا در شهرستان با توجه به گسترش فضای مجازی و برخی تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد، شد.

سردار تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی رضایتمندی مردم را از عملکرد پلیس شرط لازم برای تحقق امنیت مطلوب در سطح جامعه برشمرد.

وی بااشاره به تلاش نیروی انتظامی برای کاهش بسترهای وقوع جرم در سطح جامعه انتقال جرائم از فضای حقوقی به فضای مجازی را از شاخصه های بارز جرائم دانست و گفت: امروز فضای مجازی بنیان خانواده را هدف قرارداده و این موضوع هوشیاری خانواده ها و همگان را می طلبد.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: تعامل نیروی انتظامی با مردم از ویژگیهای مهم پلیس درتراز اسلامی است و بایدهمیشه این موضوع را در نظرداشت که فلسفه وجودی نیروی انتظامی تامین امنیت است وامنیت نیز در گرو رضایت مردم است.

سردار محمد کاظم تقوی حرکت پلیس به سمت هوشمندسازی را لازمه برخورداری پلیس از سرعت و صحت لازم برشمرد و تصریح کرد: امروز مردم عزیز در پهنه گسترده استان خراسان رضوی درصورت داشتن هرگونه مشکل و استمداد از پلیس درخواست آن ها به صورت لحظه ای رسیدگی و توسط مدیران موردرصد و پالایش قرار می گیرد.

در این آیین ضمن تکریم و تجلیل از خدمات ۷۵ماه خدمت سرهنگ ابوالقاسم باقری که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است سرهنگ حسین احمدی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر معرفی شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه همچنین از تعدادی از خانواده معظم شهدای نیروی انتظامی تجلیل شد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 398