آیین افتتاحیه دامداری ۵۰۰ راسی دام سبک داشتی در ایام دهه فجر شهرستان زبرخان
آیین افتتاحیه دامداری ۵۰۰ راسی دام سبک داشتی در ایام دهه فجر شهرستان زبرخان

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از افتتاح دامداری ۵۰۰ راسی دام سبک داشتی در بهار پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار زبرخان، معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی نیشابور و سایر مسئولین در شهرستان زبرخان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ در مراسم آیین افتتاح دامداری ۵۰۰ راسی دام سبک داشتی، فرماندار زبرخان ضمن تبریک ایام خجسته فجر، گفت: هزینه اشتغال در بخش صنعت بسیار بالا است و باید با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کرده و این روند را معکوس کنیم.

سید یحیی سلیمانی با تقدیر از فعالان حوزه کشاورزی که با سرمایه‌گذاری شخصی مقدمات تولید را در سال جهش تولید فراهم می‌کنند، عنوان کرد: حمایت از تولید کنندگان این عرصه توسط ارگان‌های دولتی از اهم فعالیت‌های این شهرستان بوده و خواهد بود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: این دامداری با مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰متر مربع با ۲۰۰ راسی دام سبک توسط دامدار صاحبی کار خود را آغاز و تا ظرفیت ۵۰۰ راس در حال گسترش و توسعه است.

محمد علی فرهمندراد با اعلام اینکه این مجموعه با هزینه حدود ۲۵ میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده و مبلغ شش میلیارد ریال جهت خرید دام نژاد کرد و افشاری هزینه شده که کاملا به صورت شخصی و بدون اخذ تسهیلات بانکی شروع به کار کرده، عنوان کرد: این مجموعه بر روی کارهای اصلاح نژادی متمرکز شده و ۶۰ درصد میش‌های آن دو قلوزا هستند.

خبرنگار: زهرا بتوئی

image_printچاپ مطلب

Visits: 101