آیت‌الله مصباح یزدی: روز قیامت می‌پرسند چرا به این رأی دادی و چرا به آن ندادی و باید جواب دهید
آیت‌الله مصباح یزدی: روز قیامت می‌پرسند چرا به این رأی دادی و چرا به آن ندادی و باید جواب دهید

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: بنا را بگذارید بر اینکه به همسایه فقیر کمک کنید، تجمل‌پرستی نکنید، به تکالیف شرعی عمل کنید و هر جا ولی مسلمین امری داد بگویید چشم. اگر حضور شما صلاح اسلام است حضورداشته باشید؛ این حضور شما به دشمن نشان می‌دهد که پشت این نظام هستید؛ البته این برای دشمنان کافی است اما برای خدا کافی نیست؛ چراکه روز قیامت می‌پرسند، چرا به این رأی دادی و چرا به آن ندادی و باید جواب دهید.

به گزارش اختر شرق؛ عصر دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه، همایش بزرگداشت شهدای مقاومت و انتخاب مجلس در مسجد الزهرای مشهد برگزار شد.

این همایش باهمت انجمن اسلامی پزشکان استان خراسان و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان و با حضور آیت‌الله مصباح یزدی نامزد مجلس خبرگان و نامزدهای لیست ائتلاف نیرو‌های انقلاب مشهد فاطمه رحمانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر، جواد کریمی قدوسی، دکتر سید امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد‌حسین حسن‌زاده بحرینی برگزار شد.

آیت‌الله مصباح یزدی، نامزد مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه‌ی ما می‌دانیم عمرمان در این زندگی عمرمحدود است و هیچ‌کس تا ابد در این دنیا زنده نمی‌ماند. از لحظات این عمر کوتاه، می‌توانیم استفاده‌هایی بکنیم که وقتی ‌نتیجه آن را دیدیم خوشحال باشیم و هم می‌توانیم سوءاستفاده بکنیم که نهایتاً پشیمانی و حسرت نصیبمان شود. با توجه به این نکته، سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه کنیم تا از لحظات زندگی‌مان بهترین استفاده را ببریم؟

وی در جواب به این پرسش خود پاسخ داد: ازنظر کلی، خداوند متعال راه را برای ما بازکرده است و انبیاء، قرآن و ائمه‌ی معصومین را برای ما فرستاده و بیاناتشان را برای ما حفظ کرده است که تا روز قیامت بتوانیم از آن‌ها برای شناخت راه صحیح زندگی استفاده کنیم؛ اما در موارد خاص، رفتار فردی و شخصی من با خود، پدر مادر، همسر و فرزند تا برسد به مسائل اجتماعی، سیاسی داخل کشور و بعد مسائل بین‌المللی با همه‌ی انسان‌ها‌ی روی زمین، همه‌ در سعادت ابدی ما تأثیر خواهد داشت. ‏امکان ندارد فرد شخصاً و مستقیماً بر اینکه در هر یک از این موارد چگونه باید رفتار کند، علم پیدا کند.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: از سابق‌الایام در تاریخ یک نوع تقسیم‌کاری بین انسان‌ها وجود داشته و هر گروهی یک دسته از نیازهای جامعه را متصدی می‌شده است.

وی ادامه داد: آنچه باید بدانیم و درباره آن تصمیم بگیریم به دودسته‌ی کلی تقسیم می‌شود؛ یک دسته مسائل فردی هست که حداکثر به یک یا دو نفر دیگر مربوط می‌شود و یک دسته مسائل پیچیده است که به گروه‌های بزرگ مربوط می‌شود؛ مانند مسائل سیاسی. روشن است که در مسائل اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی هرکسی نمی‌تواند متخصص باشد؛ بنابراین عقلا تصمیم گرفتند از کسانی که تجربه و علم بیشتری دارند استفاده کنند. این‌یک روش عقلایی است و جایی در کره زمین نیست که این روش را غلط بداند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: متأسفانه بسیاری، بخصوص نوجوانان و تحصیل‌کرده‌های ما که الگویشان را از کشور‌های غربی گرفته‌اند، تاریخ کریستف کلمپ‌ و کشف قاره آمریکا را می‌دانند اما حتی تاریخ شهر خودشان را بلد نیستند.

وی یادآور شد: از تاریخ ما بیش از ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و در این مدت مراحلی را پشت سر گذاشته و نقاط عطفی در آن رسم شده است. اگر نگاهی کلی به تاریخ داشته باشیم متوجه می‌شویم ظهور پیامبر اسلام خود نقطه‌ی عطف بزرگی برای تاریخ بشریت بو‌‌د؛ کسی که در برابر بت‌پرستی و جهالت دنیای عرب ایستاد و در مقابل، مردم جلوی حرف زدن او را می‌گرفتند و او را مورد توهین قرار می‌دادند.

مصباح یزدی اضافه کرد: طولی نکشید که عقب‌افتاده‌ترین جامعه بشری آن دوران به‌وسیله‌ی پیامبر، به جایگاهی رسید که دو ابرقدرت دنیا، یعنی امپراتوری ایران و امپراتوری رم در برابرش خاضع شدند.

محمدتقی مصباح یزدی در این راستا افزود: یکی دیگر از نقاط عطف تاریخ ما، زمان ظهور امام خمینی بود. شخصیت‌های مهم کشور هیچ اعتنایی به او نمی‌کردند؛ نه ایل‌وتباری داشت نه ثروتی و نه سپاه و لشکری و بااین‌همه در برابر قدرتی ایستاد که همه‌ی ابر‌قدرت‌های آن زمان حامی‌اش بودند. امام گوش چنین قدرتی را گرفت و از کشور بیرون انداخت اما چه صلاح یا ارتشی داشت که از داشته‌های شاه برتری داشته باشد؟

وی توضیح داده: محاسبات عادی ما هیچ منطقی برای دلیل این پیروزی‌ها پیدا نمی‌کند، اما یک حساب خدایی هم وجود دارد که می‌گوید، اگر خدا را یاری کنی و دستوراتش را اطاعت کنی، او نیز شمارا یاری می‌کند؛ بستگی دارد به اینکه چه اندازه همت کنی تا متناسب با آن به مقام برسی.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: چطور شد که یک روحانی معمولی، بزرگ‌ترین سلطان منطقه را از کشور بیرون انداخت و یکی هم گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ثابت کرد؟

خداوند این حقیقت را در طول ۱۴۰۰ سال و در فرض‌های مختلف به ما نشان داده است. یک‌بار به دست امام و بعد به دست جانشین امام و دست‌پرورده‌های امام.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی اظهار کرد: طبعاً مراتب باور ما با یکدیگر تفاوت دارد. شاید بعضی‌ها بگویند این‌ها قصه و افسانه است، اما کسانی که با تمام وجود باور دارند که تمام قدرت عالم در دستان خداوند است و هرکه هرچه دارد متعلق به اوست، خداوند مشکلاتشان را به‌گونه‌ای حل خواهد کرد که خودشان هم نمی‌فهمند چگونه انجام شد.

وی در سخنان پایانی خود بیان کرد: بنا را بگذارید بر اینکه به همسایه فقیر کمک کنید، تجمل‌پرستی نکنید، به تکالیف شرعی عمل کنید و هر جا ولی مسلمین امری داد بگویید چشم. اگر حضور شما صلاح اسلام است حضورداشته باشید؛ این حضور شما به دشمن نشان می‌دهد که پشت این نظام هستید؛ البته این برای دشمنان کافی است اما برای خدا کافی نیست؛ چراکه روز قیامت می‌پرسند، چرا به این رأی دادی و چرا به آن ندادی و باید جواب دهید. اگر به تمام این‌ها عمل کنیم، مطمئن باشید خداوند پیروزی‌های بیش‌تر، وسیع‌تر و آبرومند‌تری به ما عنایت خواهد کرد. هم دنیای ما عاقبت بخیر می‌شود و هم سعادت ابدی خواهیم یافت.

خبرنگار: مریم مشتاقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 9