آمادگی سازمان همیاری خراسان رضوی برای همکاری در حوزه‌های اقتصادی قرقیزستان
آمادگی سازمان همیاری خراسان رضوی برای همکاری در حوزه‌های اقتصادی قرقیزستان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سفیر قزاقستان با فعالان اقتصادی استان از آمادگی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این کشور خبر داد.

 به گزارش اختر شرق؛ نشست مشترک غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی کشور و تورداکُن سیدیکف سفیر قرقیزستان در جمهوری اسلامی ایران و نماینده دائمی این کشور در «سازمان همکاری اقتصادی» تهران با حضور فعالان اقتصادی استان صبح امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی که به‌عنوان مدیر یکی از سازمان‌های فعال در حوزه اقتصاد استان در این نشست شرکت کرده بود در گفتگوی خبری با روابط عمومی این سازمان، عنوان کرد: در این جلسه موضوعات، مسائل و سازوکارهای انجام همکاری‌های مشترک بین فعالان اقتصادی خراسان رضوی و کشور قرقیزستان موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی افزود: ما نیز به‌عنوان یک‌نهاد اقتصادی فعال در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، عمرانی، بازرگانی، علمی، گردشگری، کشتارگاهی و … آمادگی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی را در راستای همکاری‌های مشترک در حوزه واردات دام، اجرای پروژه‌های راه‌سازی و شهرسازی و راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی برق‌آبی و بادی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این کشور را اعلام کردیم.

تازیکی با اشاره با اشاره به استقبال سفیر قرقیزستان از پیشنهادات سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی این کشور، ادامه داد: قرار است با انجام هماهنگی‌های مربوطه با سفر به تهران و برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی لازم با سفیر و دیگر مسئولان سفارتخانه قرقیزستان در خصوص نحوه انجام مراودات تجاری و اقتصادی سازمان همیاری با این کشور به‌طور موثر اقدام کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 71