آغاز هفته دولت در شهرستان سرخس با ۳۹ پروژه
آغاز هفته دولت در شهرستان سرخس با ۳۹ پروژه

فرماندار سرخس از آغاز هفته دولت با افتتاح و کلنگ زنی ۳۹ پروژه در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد رضا رجبی مقدم با تسلیت ماه محرم و شهادت ابی عبدالله الحسین و درود بر روان پاک شهدای اسلام به خصوص شهدای دولت (شهید رجایی و باهنر)، اظهار کرد: خوشبختانه در هفته دولت امسال هم در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان توانستیم با کمک همکاران ۳۹ پروژه در بخش صنعتی عمرانی و کشاورزی را که بالغ بر ۳۸۷ میلیارد و۷۷۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان ارزش ریالی و بیش از ۲۲ میلیون یورو تسهیلات ارزی دارد آماده بهره برداری و کلنگ زنی کنیم که می‌تواند برای ۹۰۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.

رجبی مقدم تصریح کرد: تعداد چهار پروژه از مجموع طرح‌های مطرح شده شامل دو واحد مینی پالایشگاه و دو طرح گردشگری که بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد در هفته دولت کنگ زده شود.

فرماندار سرخس بیان کرد: در خصوص پروژه عظیم کارخانه کاشی و سرامیک که سال‌ها وعده افتتاح و بهره برداری آن داده می‌شد افزود این پروژه عظیم خوشبختانه بخشی از آن در هفته دولت به بهره برداری میرسد که یکی از شاخص‌ترین طرح‌های امسال و اشتغال‌زایی بالایی دارد.

رجبی مقدم تصریح کرد: در بخش کشاورزیی و در اراضی خرده مالکی شهرستان که برای اولین بار صورت گرفته عملیات لوله گزاری و انتقال آب به اراضی کشاورزی که میتواند باعث صرفه جویی ۴۵ درصد آب شود انجام شده است، همچنین در بخش دیگر اراضی شهرستان پروژه تحت فشار با اعتباری بالغ بر ۸۳۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که خود موجب صرفه جویی۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی است.

فرماندار در پایان خاطرنشان کرد: در تداوم هفته دولت ۲۹ مسکن خیرین مسکن ساز، تعدادی مسکن روستایی و یک مدرسه شش کلاسه در روستای تام رسول از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Views: 3