آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی در جغتای
آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی در جغتای

رئیس اداره جهاد کشاورزی جغتای گفت: مبارزه غیرشیمیایی با آفات مزارع گوجه فرنگی و باغ‌های گردو، در سطح ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان غربی خراسان، آغاز شده است.

به گزارش اختر شرق، محمدجواد ایزدیان، رئیس اداره جهاد کشاورزی جغتای در این باره عنوان کرد: استفاده از روش‌های طبیعی و مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی، علاوه بر تولید محصولات سالم، سبب حفظ محیط زیست و افزایش بهره وری نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در روش مبارزه بیولوژیکی با آفات گوجه فرنگی، زنبور تریکوگراما به عنوان عامل کنترل بیولوژیک، علیه کرم گوجه فرنگی یا هلیوتیس، به کار گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در اولین مرحله، تخم این زنبور به صورت تریکو کارت‌های حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخم، در سطح ۵۰ هکتار از اراضی گوجه فرنگی جغتای، نصب می‌شود و در مرحله دوم با فاصله هفت روز و در مرحله سوم با رهاسازی زنبور براکون، ادامه می‌یابد.

همچنین مبارزه با آفت کرم خراط نیز، در ۲۰ هکتار از باغهای گردو این شهرستان توسط تله‌های فرمونی، آغاز شده و در مبارزه بیولوژیک با این آفت، تله‌های آغشته به فرمون بر روی سرشاخه‌های درختان گردو، نصب شده و از تکثیر این آفت، جلوگیری می‌کند.

خبرنگار: مهدیه عابدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10