آغاز مبارزه با آفت سن مادری غلات در اراضی زیرکشت گندم و جو شهرستان مشهد
آغاز مبارزه با آفت سن مادری غلات در اراضی زیرکشت گندم و جو شهرستان مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از رصد و پایش مستمر مزارع از سوی کارشناسان حفظ نباتات و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد و گفت: این پایش‌ها به صورت مستمر انجام و در فصول مختلف سال در صورت مشاهده آفات و یا حشرات آسیب رسان به مزرعه داران اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی ممیزی با اشاره به ادامه روند مبارزه با آفات سن غلات در سطح شهرستان مشهد، عنوان کرد: سطح کشت گندم و جو در سطح شهرستان مشهد بیش از ۲۲ هزار هکتار می‌باشد که پایش به صورت مستمر انجام و سمپاشی جهت مبارزه با سن مادری غلات آغاز شده است.

ممیزی با بیان اینکه یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، پایش و مبارزه با سن غلات، قبل از طغیان در مزارع کشاورزی است، تصریح کرد: تمام اراضی زیر کشت گندم و جو این شهرستان در جهت مبارزه با آفت سن غلات پایش و توصیه‌های لازم به بهره برداران جهت انجام اقدامات به موقع صورت می‌گیرد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: سن غلات یکی از آفات مهم محصولات کشاورزی به ویژه محصول راهبردی گندم است که در صورت مبارزه نکردن با آن، خسارت جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Views: 60