آغاز طرح تشدید مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان جوین
آغاز طرح تشدید مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان جوین

طرح تشدید اقدامات پیشگیری از بیماری‌های ویروسی به خصوص انفلانزای پرندگان در شهرستان جوین آغاز شد.

به گزارش اختر شرق؛ عباس محمدزاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوین با بیان اینکه تمام مراقبت‌های لازم به منظور جلوگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا در شهرستان انجام می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون در شهرستان هیچگونه نشانه‌ای از شیوع این ویروس نداشته ایم.

محمدزاده با اشاره به اینکه احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به این بیماری وجود دارد، گفت: با توجه به اهمیت مراقبت‌های لازم و پیشگیری‌ها از بیماری‌های ویروسی و ابتلای طیور بومی و صنعتی به جهت حفظ و حراست از این سرمایه دامی شهرستان، گشت‌های مشترکی با همکاران محیط زیست شهرستان از آبگیرها و سد یام در شهرستان انجام شد.

وی با تاکید به اینکه در صورت مشاهده هرگونه ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان به سرعت با آن برخورد خواهد شد تا از شیوع بیماری جلوگیری شود، عنوان کرد: پرندگان آبزی، وحشی و مهاجر بدون ابتلا به این بیماری می‌توانند ویروس را تا مسافت‌های طولانی انتقال دهند و لازم است اقدامات پایش بیماری به صورت مستمر تشدید شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوین از مرغداران و دامداران خواست در صورت مواجه با هرگونه تلفات مشکوک به آنفلوانزا ی پرندگان نسبت به اطلاع‌رسانی به شبکه دامپزشکی و اداره محیط زیست به شماره تلفن ۴۵۲۲۲۱۳۰ اقدام نمایند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 133