آغاز به کار کلینیک کسب‌وکار کشاورزی در خراسان رضوی
آغاز به کار کلینیک کسب‌وکار کشاورزی در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به موازات کلینیک کسب‌وکار صنعت، کلینیک کسب‌وکار کشاورزی نیز برای شناسایی واحدهای دارای مشکل و رفع مشکلات آنها با محوریت سازمان جهاد کشاورزی در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش اختر شرق به نقل از ایرنا؛ علی رسولیان با بیان اینکه در این کلینیک فعالیت هسته‌هایی در مشهد و شهرستانها با محوریت بخش خصوصی، صنفی کشاورزی یا بسیج کشاورزی آغاز شده است، اظهار کرد: نقش شهرستانها، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نحوه مدیریت و کارکرد آنها در کلینیک کسب و کار کشاورزی خراسان رضوی مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اولویتهای کلینیک کسب و کار کشاورزی را شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و فعال کردن این واحدها و اتخاذ شیوه‌ای برای ارتقای تولید کالاهای اساسی راهبردی در بخش کشاورزی ذکر کرد.

وی گفت: توسعه دام سبک یکی از برنامه‌های اصلی کلینیک کسب و کار کشاورزی خواهد بود که در این راستا گله‌های دامی که بازدهی بهتری دارند، بویژه در مناطق محروم شناسایی شده است و اقدامات لازم برای تقویت آنها با محوریت سازمان جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

رسولیان افزود: پروژه‌های خوبی در بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از گلخانه‌ها و پساب فاضلاب در خراسان رضوی وجود دارد که به صورت جدی در دستور کار ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مسوولیت تامین کالاهای اساسی استان نیز به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است تا به صورت دقیق این موضوع را رصد و کنترل کند و هر زمان که مشکلی در این بخش بوجود آمد به سرعت موضوع بررسی و پیگیری شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در تشریح عملکرد کلینیک کسب و کار صنعت خراسان رضوی نیز که از سال ۱۳۹۸ با مسوولیت شرکت شهرکهای صنعتی استان راه‌اندازی شده است گفت: این کلینیک در سال جاری هزار و ۲۳۵ واحد صنعتی دارای مشکل در استان را شناسایی کرده و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از مجموع واحدهای صنعتی دارای مشکل ۲۶۱ واحد توسط کلینیک کسب و کار صنعت عارضه‌یابی شده و طی برگزاری ۱۵ نشست رسمی و بررسی مشکلات، ۳۰ واحد دوباره فعال شده‌اند.

رسولیان با بیان اینکه برنامه اصلی این کلینیک رسیدگی به واحدهای صنعتی دارای مشکل است و هر دو هفته یکبار نشست‌هایی برای ارایه راهکار و رفع مشکل واحدها برگزار و گزارش کار آن به مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان ارایه می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو رویکرد اصلی و جدی کلینیک کسب و کار صنعت خراسان رضوی این است که هیچ واحد صنعتی تعطیل یا غیرفعال در استان باقی نماند و واحدهایی که در شهرکهای صنعتی زمین دریافت کرده اما شروع به فعالیت ننموده‌اند، شناسایی شده و تصمیم لازم در مورد آنها اتخاذ گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2